Specificaties DLNA -support, 1TB - Bekijk alle specificaties

WD TV Live Hub 1TB Review

mutmong 26 december 2011, laatste update op 26 december 2011, 3.461 views

WD TV Live Hub 1TB

Pluspunten

• Perfect full-HD beeld.
  • Prijs kwaliteit aanvankelijk zeer goed.

Minpunten

• NIET AANKOPEN. IK HEB HET VOLGENDE VOOR EN IK BEN NIET DE ENIGE!!!!!
  • Ondanks mijn relatieve goede beoordeling RAAD IK HET AF OM DIT TOESTEL TE KOPEN!!!
  • Ik heb dit voor en moet ZELF het deksel eraf halen en een soort overtollig residu verwijderen op de PCB van de aan/uit knop op het toestel zelf!!!! Een nieuw vervangtoestel brengt geen soelaas en WD maakt naar verluid geen speciale reserveonderdelen die het wel goed doen.
  • Als U geen doe-het-zelver (of zelfs al bent U er één want openen=garantie weg) bent dan laat U beter dit product links liggen!
  • zie: WD forum

Geluidskwaliteit Score: 4
NIET AANKOPEN. IK HEB HET VOLGENDE VOOR EN IK BEN NIET DE ENIGE!!!!!
zie: WD forum

Heb jij ook een WD TV Live Hub 1TB?

Reviews door de redactie

Lieve hemel! Die reacties van bananenspin en paulvdwal grenzen aan het achterlijke en het zal dan ook de laatste keer zijn dat ik dit soort waarschuwing de wereld in stuur.
Neem eerst de gewoonte om alles te lezen (if it doesn't work...). Mocht het goed werken dan zou ik hem ook niet openmaken en die link werkt bij mij perfect.
Voor jorcool:
Het toestel schakelt net na het opstarten uit door een onzorgvuldig afwerkte printplaatje (=PCB) in het toestel waardoor het toestel ten onrechte een ingedrukte aan/uit knop detecteert. WD trekt zich naar verluid niets aan van dit probleem dus retourneren=toestel lang weg en geen zekerheid als men een ander nieuw toestel in ruil geeft.
Mijn WD tv live hub heb ik zelf hersteld (dank zij mensen die het probleem en de oplossing ervoor posten!) en hopelijk zal Paul Vandewalle nog eens denken aan deze onvriendelijk post van mij als hij het ook voor heeft met één van zijn toestellen!

Wat een tijdverspilling!
Je "review" is dan ook niet één, twee, drie te begrijpen. Dat je het nu nader - maar nog steeds niet volledig - weet te onderbouwen moet je de eerdere reaguurders dan ook niet kwalijk nemen, ook ik kon in eerste instantie weinig van je review bakken.

Je kennelijke "verontwaardiging" komt me dan ook behoorlijk misplaatst over. Neem er in het vervolg wat meer tijd voor en je krijgt dit soort reacties ook niet meer.

Beetje jammer dit.
Je hebt ervaring met 1 exemplaar.
Ik al met meerdere.

Je schrijft een ongelooflijk onduidelijke review.

Daar reageren mensen nu eenmaal op, omdat je een verkeerd beeld geeft van 1 ervaring met 1 enkel product.

Dat is niet zo raar.

Erg jammer dat je het direct ziet als een aanval op jou als persoon in plaats als feedback.
Als je mijn reactie nog eens na leest, dan zou je misschien kunnen zien dat die totaal niet boosaardig geformuleerd is, dat maak je er zelf van.

Mijn reactie is daarom ook niet zo raar.
Zelfs met verduidelijking blijft het een raar verhaal.

En mensen met ervaring met WD weten dat deze wel goede service heeft mocht je er ooit mee te maken hebben.
Toegegeven in de link van jou heeft die persoon er andere ervaring mee, maar dat is 1 persoon, hoeveel RMA's denk je dat WD binnen krijgt per dag?

Ik heb al eerdere harde schijven moeten terug zenden, en ook andere apparatuur zoals een WD TV Live (niet de Hub), en altijd netjes berichten gekregen en een vervangend werkend exemplaar binnen 3 weken.

En "lang" zonder apparaat zitten, volgens mij, wettelijk gezien moet je binnen 4-6 weken een nieuw vervangend apparaat krijgen en anders je geld terug (klopt dit, ik twijfel eventjes?).

Jammer dat je mij ook nog probeert te "Flamen" iets waar we hier op tweakers niet van houden en daar ook (expres?) mijn naam verkeerd schrijft.

Jammer dat je zo reageert, is helemaal niet nodig, we zijn hier om elkaar te helpen, niet om elkaar boos te maken en op de kast te jagen.
Sorry maar hier kan ik niets uit halen

Kan je het iets duidelijker forumuleren? Ook je wd forum link werkt niet...

[Reactie gewijzigd door JBee op 26 december 2011 13:37]

Een review waar niets in staat is nog duidelijker dan deze, want nu roep je alleen maar vragen op wat in een lege review niet gebeurd.

Je link werkt overigens niet dat moet dit zijn.
ik heb dit apparaat ook, 2 stuks, en ben er zeer zeer tevreden over.

Ik zou juist iedereen zo'n ding aanraden, hij werkt beter dan mijn Popcorn Hour A-100!

Ik snap jouw hele review dan ook niet.
Wat heb je van het PCB afgehaald?
En waarom maakte je hem in de eerste plaats open?

If it works, don't touch it...

Logisch dat je dan geen garantie meer hebt!
En nu steek ik er weer tijd in.
T'is duidelijk dat er geen maar twee identieke effecten. Dat kan je duidelijk zien op het WD forum (er zijn twee threads over identiek soort defect) en ik heb hem op een andere forum ook gevonden. Ik ging ervan uit dat de link alles duidelijk ging maken! Daarom heb ik het zo beknopt mogelijk gehouden.
De reactie van WD spreek voor zich (dat ze niets zogezegd niets afweten van een probleem).
Als ik zelf m'n "doosje" moet opsturen of opsturen naar de webschop waar ik hem gekocht heb zal ik hem niet binnen de 6 weken terug zien. Ik geloof niet in consumentensprookjes en al zeker niet in België waar men de kleine consument volop kan 'naaien" als het de moeite niet is voor de gedupeerde consument zelf om een advocaat onder de arm te nemen.

Ik voelde me wel degelijk op de kast gejaagd als er staat "if it works...." dan had U beter eerst alles gelezen via de link naar het WD forum.

"Je hebt ervaring met 1 exemplaar.
ik al met meerdere."
Wil dit dan zeggen dat het de moeite niet is om anderen te waarschuwen!??
Vorige post: Geen tijd meer en weer getypt met veel fouten. Sorry voor alle puristen!
Ik heb dit probleem ook gehad. Open gemaakt en kabel bij aan/uit knop losgetrokken en hij werkt weer.
Ik werk er al meer dan een jaar mee. Tot nu toe geen enkel probleem.
Je kan je wel voorstellen dat er 10.000 - 100.000(als het er niet meer zijn) exemplaren van verkocht worden. Als er nu 1% stuk gaan, dat is 100 tot 1000 gevallen (als het er niet meer zijn), dan is dat nog een peulschil. Als een mens 99% juist is, dan is dat een wonder! ;)
Elektronica gaat nu eenmaal stuk willens ofniet. Dit omdat het door eens mens gemaakt is.
Wat ik even kwijt wil over deze review, is iets waar ik redelijk wat ervaring mee heb en, waarom ik vaak ondanks soms slechte berichten over een product, tóch besluit tot aankoop over te gaan.

En wel om het volgende: Als mensen een klacht hebben, zetten ze dat op internet, maar als ze geen klacht hebben, klagen ze ook niet op internet.

Dit resulteert in een onrealistische schets van de kwaliteit van een product omdat je de positieve ervaringen veel minder vaak hoort dan de negatieve.

2 topics in een forum en 1 op een ander forum, zegt voor mij juist dat dit een goed product is, want ik heb laatst een laptop gekocht waar een heel forum was dedicated voor de problemen die mensen hebben met de laptop. En hij werkt bij mij prima!

Ik vind het raar dat een tweakers moderator deze review niet aanpast of gewoon verwijdert, want dit is gewoon een nutteloze toevoeging aan de community (niet dat ik nou zo'n ontzettend bijdragend lid ben, maar de beste stuurlui staan aan wal he ;) ).

Denk dat ik de WD tv live hub ga kopen!
Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb er de link naar het WD forum bij gezet dus ik ben zeker niet alleen.
Hoeveel klanten dit voor hebben is natuurlijk koffiedik kijken maar het is een feit dat de meesten (want het zijn niet allemaal tweakers en niet iedereen wil er tijd in steken in dat soort problemen) nergens een waarschuwing posten.
Als de ratio van deze defecten 1 op 1000 is dan zal U heel waarschijnlijk geluk hebben. Als het 1 op 100 dan slinken uw kansen al. Wie weet hoeveel de ratio van deze defect/fabricagefout.

Als U een toestel vast hebt dat ook dit defect heeft dan bent U mij alvast een bericht verschuldigd want dank zij mijn bericht zal U onmiddelijk weten waar het probleem zit en, zonder verder te graven op het internet, zal U onmiddelijk weten hoe het kan verholpen worden (welliswaar met verlies van garantie).

Mijn post ivm die productreview VERWIJDEREN klinkt in mijn oren zelfs een beetje misdadig. Het dient op z'n minst als waarschuwingen want die meerdere feiten zijn er! Mocht het product tiptop uit de fabriek komen dat worden er ook geen negatieve berichtgevingen of reviews gepost. Voor dit soort waarschuwingen is het vrije internet een zegen voor de bewuste consument.

BTW: Ik ben ondertussen eigenlijk heel tevreden van het toestel! Het doet alles wat het moet doen en het geeft een prachtbeeld op m'n tv. Ook de regelmatige firmwareupdate die volledig automatisch gaat als U het bakje aansluit op een netwerk met internettoegang doet voortreffelijk z'n werk.

GRTZ
Beste mutmong

Als u 99% (1 op 100) goed doet, dan bent u volgens mij toch echt wel uitzonderlijk. In mijn ogen kan jij mij nooit overtuigen dat jij meer dan 60% van uw leven perfect gepresteerd hebt.
Dat is net zoals deze toestellen. Als 75% van de klanten tevreden zijn, dan heb je tegenwoordig al een goed toestel.
Ik heb zelf ook een dvd-recorder gehad, van een ander bekend topmerk, en daar waren veel meer problemen mee. Daar was weinig goeds aan. Van de moment dat je ze kocht, moest je ze al terug binnen leveren tot ze het uiteindelijk gewoonweg geschrapt hebben.

Daarnaast raad je niemand aan om het te kopen maar zelf ben je er " heel tevreden van"!!!! :? |:( 8)7

Dan vraag ik me wel af wat deze "review" als meerwaarde biedt???
Ofwel vind je het rotzooi ofwel vind je het fantastisch maar jij vindt het allebei...
@Ohmarinus
Het is een geweldig beest. Ik heb het voornamelijk gekocht omwille van de HDMI 1.4v of 3D versie. Dat was de enige die deze optie had toen ik hem kocht. Bij de andere mediaplayers stond er niets bij of ze 3D aankunnen.
Bij mij 'bevriest' hij soms wel eens maar dan trek je gewoon even de stekker uit en dan gaat het weer goed.
Het bevriezen ligt volgens mij aan het feit dat je hem bij de opstart volledig zijn media-bibliotheek eerst moet laten laden. Wanneer je dit niet doet, blijft hij nogal eens hangen.

[Reactie gewijzigd door stigske op 26 februari 2013 20:41]