Specificaties 3,7" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia Lumia 800 Zwart Review

waxxzer 26 december 2011, laatste update op 26 december 2011, 661 views

Nokia Lumia 800 Zwart

Pluspunten

• Koppelen van vriendenprofielen onder een 'contact'

Minpunten

• Niet te syncen met stand-alone outlook (door zune)
  • Verplicht koppelen met Windows Live
  • Appstore bevat nog niet veel

Ik heb de Nokia Lumia nu vijf dagen in bezit en er fijn mee kunnen spelen. Al met al een fijn toestel. Direct aan de slag: kon heel eenvoudig met 'Contactenoverdracht' binnen 5 tellen de contacten van mijn vorige Nokia ophalen.

Erna inloggen op facebook, linked-in, google, loopt als een trein. Omdat je vervolgens een hoop dubbele contacten hebt kan je de profielen koppelen. Dit vind ik een van de beste functies, alle contactmogelijkheden onder één knop.

Dan de agenda: deze kan onder meer Windows Live, Google Calender en Facebook Events weergeven. Maar hoe vreemd ook, terwijl er toch ook Office op de telefoon staat, syncen met stand-alone outlook behoort niet tot de mogelijkheden. Ik vind dit wel een zwaar minpunt.

Om van diverse functies gebruik te kunnen maken moet je een Windows-live account hebben, beetje jammer als je dit verder nergens voor gebruikt. Dit is onder meer voor je contacten.

De Lumia ligt wel elke nacht aan het snoer, vrij dorstig toestelletje, terwijl ik niet enorme films aan het kijken ben. Veel meer dan af en toe FB-checken doe ik er niet mee. Overigens heeft de telefoon wel een functie die diverse services uitschakelt als je onder een bepaalde grens komt, zodat hij nog wat langer mee kan.

Heb jij ook een Nokia Lumia 800 Zwart?

Tja, eigenlijk zo klaar als een klontje dat je een Windows 7.5 (voorloper van 8??) telefoon moet koppelen aan een Windows Live account, want dat is sinds de Android telefoon ook al min of meer een must met een Gmail account van Google als je alle opties volledig wil benutten.

Het koppelen van diensten aan windows live is overigens niet zo vreemd, want dat doet men al sinds Outlook 2003 als je bijv een agenda wilt delen.

De voor/nadelen van een telefoon (Android of Windows) valt of staat dus hoe de twee leveranciers omgaan met jouw privacy denk ik.

Maar op zich is het niet vreemd, want Apple doet eigenlijk niet zoveel anders met zijn i-Cloud diensten.

[Reactie gewijzigd door spikecity op 27 december 2011 23:34]