Zalman ZM-MFC2 Review

Uil 29 juli 2008, 1.857 views

Zalman ZM-MFC2

Pluspunten

• Mooi schermpje
  • Voltage Meter

Minpunten

• Eerste fan aansluiting is na 1 maand al kapot.
  • Afleesbaar heid van boven (kast staat op de grond)
  • Inmiddels Juli 2008 De display geeft niet meer de juiste voltages aan 999W, zat normaal rond de 115W.
  • De eerste fan controler heeft het nog wel weer een tijdje gedaan, maar na mijn vakantie waar dus 2 weken de stroom van de PC is geweest doet hij niks meer.

Features Score: 3
Kwaliteit Score: 2
Digitale fan controller met spanningsmeter.

Je kan er 3 drie pins fans op aan sluiten en 1 van vier.
4 temperatuur censors

Kleuren display geel rood blauw en wit

Bij het plaatsen van de censors is de vraag waar en kloppen ze. Display sensor op cpu geeft aan 34C, terwijl Core temp 0.94 44C aangeeft.

Slecht afleesbaar als je er niet recht op kan kijken, van boven zie je dus 8888.

Controller onthoudt de ingestelde stand. En gaat piepen zodra er een fan stilstaat.

Bij mijn temperatuur gestuurde fan's Artic Fan Pro TC 8cm vallen stil onder de 1400 toeren. En dan heb je meteen een piep orkest.

Bios geeft aan dat er geen fan op de cpu is aangesloten. Ik weet niet hoe je dit uitzet, dus heb er maar een andere casefan op aangesloten.

Let op! De voltage meter sluit je aan op een usb lijkende aansluiting, waar spanning opstaat.

Heb jij ook een Zalman ZM-MFC2?

De melding "No fan on cpu" kan je weleens omzeilen door "hold on no errors" in te stellen in de BIOS
Of door CPU op ignore in te stellen bij de fan regeling