Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 2 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech LS11 Review

ddeb 25 december 2011, laatste update op 26 december 2011, 1.140 views

Logitech LS11

Pluspunten

• Goede prijs
  • Mooi geluid als je tenminste geen party wilt bouwen
  • Verrassend veel volume (voor zulke kleine speakertjes)
  • Erg lange snoeren, heel handig.
  • Handig dat de stroom ook meteen uit gaan als je het geluid naar nul draait
  • Lekker klein
  • Degelijk (ze doen het nog als nieuw na anderhalf jaar)

Minpunten

• Bas/kwaliteit wel slecht vanaf ongeveer driekwart draaien de volumeknop
  • Geen afstandsbediening

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Je moet het natuurlijk allemaal in perspectief van deze fantastische prijs zien! Ongeveer 17 euro dacht ik.

Als een gewone speaker echt zeer goed geluid voor games, films en muziek. Hij kan nog verrassend hard!
Alleen als je hem erg hard zet wordt de kwaliteit wel erg veel minder, met name de bas klinkt dan erg slecht en is geen echte zware bas meer. Als je hem gewoon wil gebruiken om op je kamer lekker muziek te luisteren is hij prima. Maar ik heb ook een stereo, daar is het gewoon niet mee te vergelijken als je los wilt gaan op een flinke beat.

Behalve dit relatief goede geluid: zeer handig in gebruik, mooi vormgegeven, compact en degelijk. Dus een goede koop als goedkope PC-speakers voor normaal gebruik!

Heb jij ook een Logitech LS11?

Meen je dat echt bij negatieve eigenschappen snoeren zetten? je had draadloze speakers verwacht voor die paar euro? :)
Nee hoor, en ik ben er zeker tevreden over. Ik heb alleen geprobeerd zo volledig mogelijk alle negatieve eigenschappen te beschrijven voor potentiŽle kopers. Een zeer goede bas bij hard volume had ik bijvoorbeeld ook niet verwacht voor dit geld, maar ik heb het bij de volledigheid er toch bijgezet.

Maar je hebt gelijk, misschien is dit een beetje overdreven om erbij te zetten voor zo'n goedkope speaker. Ik zal het veranderen en er bij een volgende review meer rekening mee houden (dit was pas mijn eerste review).
Die van mij lopen na 2 jaar weinig intensief gebruik nu toch op hun eind. Kraken deden ze al een tijdje, nu valt regelmatig het geluid weg. Maar goed, voor nog geen twee tientjes toch een tijd plezier van gehad.
Erg lange snoeren? Als ik ze vergelijk met enkele andere speakers is het gewoon een normale lengte volgens mij, of zie je vaak speakers met kortere snoeren?

Voor de rest heb ik dezelfde ervaring met deze speakers alhoewel ik ze nog niet zo lang heb.