Corsair Hydro Series H70 Core Review
Ik had de H70 voor LGA 2011 besteld. Maar helaas moest de koeler terug i.v.m. een ratelend pompje.
Een paar dagen later had ik een gloednieuwe binnen gekregen maar die had precies het zelfde probleem.
Na wat beter/dieper op internet gezocht te hebben viel het me op dat ik niet de enige met dit probleem was.
Daarom heb ik de H80 terug later komen i.p.v. de H70. (die heeft een iets beter pompje)
Doet het prima, zonder geratel of iets. Maar ik vind het pompje niet bepaald stil. (zit een hoog tonige zoem in)
De stock fans moet je zowiezo gelijk weg gooien want die slaan helemaal nergens op kwa geluid.
Conclusie:
De mensen die hun pc stil gekoeld willen hebben, raad ik de Corsair H series niet aan.
Koelen doet de H70/H80 prima, maar als...
Pluspunten
Koelt prima
Minpunten
Veel lawaai / irritante zoem.
Eindoordeel
Een paar dagen later had ik een gloednieuwe binnen gekregen maar die had precies het zelfde probleem.
Na wat beter/dieper op internet gezocht te hebben viel het me op dat ik niet de enige met dit probleem was.
Daarom heb ik de H80 terug later komen i.p.v. de H70. (die heeft een iets beter pompje)
Doet het prima, zonder geratel of iets. Maar ik vind het pompje niet bepaald stil. (zit een hoog tonige zoem in)
De stock fans moet je zowiezo gelijk weg gooien want die slaan helemaal nergens op kwa geluid.
Conclusie:
De mensen die hun pc stil gekoeld willen hebben, raad ik de Corsair H series niet aan.
Koelen doet de H70/H80 prima, maar als een minder grote luchtkoeler uitkomt die goed koelt, word dat m'n koeler.
Heb jij ook een Corsair Hydro Series H70 Core?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (3)
Draai nu toch al een jaar deze koelers met mijn X4-955BE cpu's en zeer tevreden.
Voor gaming en tijdens benchen komt de temp van de H50 max. 62 graden en de H70 max. 58 graden, max. temps is tijdens benchen op 4,3Ghz.
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 25 juli 2024 08:00]
Ik ben in het bezit van een corsair H100, Je raad het al, fabrieks-af met de welbekende 'pump-noise' het geluid van een oude harde schijf, super irritant gezien je een zo stil mogelijk systeem wil hebben.
maar: ik heb de oplossing (nee niet zelf uitgevonden voor de bijdehandjes onder ons)
Ik heb 2 diodes tussen de + pool van de pompvoeding gesoldeerd (ging van 11,? volt naar nu 10.? volt) resultaat: pomp doet z'n werk prima, geluid is weg!
foto:
http://plaatjesdump.nl/up...0ccf0ce981deeb5ef5bdf.jpg
beetje tweaker moet dit toch lukken.. right?
succes ermee, voor vragen sta ik uiteraard open.
ps: de fans heb ik aangesloten op een fancontroller, en deze fans maakte mij te veel herrie. Deze zijn vervangen voor 2 http://tweakers.net/price...cker-xl2-120mm-120mm.html en sinds dien is het een stil systreem!
mvg,
Jeroen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn