Corsair Hydro Series H70 Core Review

MichiMess 24 december 2011, laatste update op 24 december 2011, 795 views

Corsair Hydro Series H70 Core

Pluspunten

• Koelt prima

Minpunten

• Veel lawaai / irritante zoem.

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 3
Ik had de H70 voor LGA 2011 besteld. Maar helaas moest de koeler terug i.v.m. een ratelend pompje.

Een paar dagen later had ik een gloednieuwe binnen gekregen maar die had precies het zelfde probleem.
Na wat beter/dieper op internet gezocht te hebben viel het me op dat ik niet de enige met dit probleem was.

Daarom heb ik de H80 terug later komen i.p.v. de H70. (die heeft een iets beter pompje)
Doet het prima, zonder geratel of iets. Maar ik vind het pompje niet bepaald stil. (zit een hoog tonige zoem in)
De stock fans moet je zowiezo gelijk weg gooien want die slaan helemaal nergens op kwa geluid.

Conclusie:

De mensen die hun pc stil gekoeld willen hebben, raad ik de Corsair H series niet aan.
Koelen doet de H70/H80 prima, maar als een minder grote luchtkoeler uitkomt die goed koelt, word dat m'n koeler.

Heb jij ook een Corsair Hydro Series H70 Core?

ik heb de H100 en die is wel behoorlijk stil. Ik heb er ook een review van gemaakt. Staat hier op Tweakers.
Ik heb hier de H50 en de H70 en het is stil in mijn systeem nadat ik de originele fans vervangen heb door Scythe Gentle Typhoon, 1850 rpm fans.
Draai nu toch al een jaar deze koelers met mijn X4-955BE cpu's en zeer tevreden.
Voor gaming en tijdens benchen komt de temp van de H50 max. 62 graden en de H70 max. 58 graden, max. temps is tijdens benchen op 4,3Ghz.

[Reactie gewijzigd door 336701 op 6 januari 2012 12:12]

Beste tweaker.

Ik ben in het bezit van een corsair H100, Je raad het al, fabrieks-af met de welbekende 'pump-noise' het geluid van een oude harde schijf, super irritant gezien je een zo stil mogelijk systeem wil hebben.

maar: ik heb de oplossing (nee niet zelf uitgevonden voor de bijdehandjes onder ons)

Ik heb 2 diodes tussen de + pool van de pompvoeding gesoldeerd (ging van 11,? volt naar nu 10.? volt) resultaat: pomp doet z'n werk prima, geluid is weg!

foto:

beetje tweaker moet dit toch lukken.. right?

succes ermee, voor vragen sta ik uiteraard open.

ps: de fans heb ik aangesloten op een fancontroller, en deze fans maakte mij te veel herrie. Deze zijn vervangen voor 2 http://tweakers.net/price...cker-xl2-120mm-120mm.html en sinds dien is het een stil systreem!

mvg,
Jeroen