Specificaties 15,6" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX707V Review

k---evi-n 8 april 2012, laatste update op 16 juli 2012, 990 views

Asus K53SV-SX707V

Pluspunten

• 8gb werkgeheugen, design, kwaliteit, i7 processor, usb 3.0, numpad

Minpunten

• Slecht geluid, geen bluetooth, langzame hardeschijf, Slechte service.

Heb deze laptop in december gekocht voor mijn opleiding ICT die ik wil gaan doen.
Hiervoor moet ik een goede laptop hebben met genoeg geheugen en de batterij moest minsten 3 uur meegaan. Dus kwam ik bij deze Asus uit.

De levering

Het leveren van de laptop was binnen 1 dag (voor 22:30 besteld volgende dag in huis) deze kwam in een goed verpakte doos binnen. Na de doos van coolblue kwam de laptopdoos. Deze mooie laptopdoos was ook goed stevig. Na het openen van de doos was de laptop ingepakt in piepschuim en folie. De oplader enz. zaten netjes in een apart vakje dus goed geleverd vind ik zelf.

Prestaties

De prestaties zijn zeer goed. De laptop is snel door zijn i7 processor met turbo boost naar 3.1Ghz in combinatie met zijn 8Gb werkgeheugen. Na 4 maanden deze laptop gebruiken word hij wel wat trager (gebeurd gewoon). De laptop wordt standaard met windows 7 home premium x64 geleverd.

Beeld- en geluidskwaliteit
De beeldkwaliteit is niet geweldig, de meeste laptops hebben betere schermen, volgens Asus zit dit scherm in de laptop (15.6" 16:9 HD (1366x768) LED Backlight). De resolutie is dus 1366x768. Met spelen van games is dit soms lastig omdat deze resolutie dan niet wordt ondersteund. Jammer is dat dit geen HD scherm is, maar erg vind ik het niet 800 is toch wel een prijs waar je wel graag een HD-scherm hebt.

Het geluid valt ook tegen mijn vorige laptop Acer travelmate had een beter geluid omdat deze stereo had en deze asus mono heeft.
Een entertainment laptop is deze dus eigenlijk niet het ontbreekt hem aan het HD-scherm & het stereogeluid.

Graphics

De grafische kaart de GeForce GT540M is top om games mee te spelen. GTA IV & Saints Raw 3 op Full High. Battelfield 3 zou deze laptop niet op full kunnen draaien helaas. De videokaart is wel up te graden naar een betere. Voornamelijk heb ik bij deze laptop gekeken naar de videokaart, hier was het belangrijk dat ik deze kon vervangen voor een andere als deze al kapot zou gaan.
Voor de kleinere opdrachten gebruikt de laptop de Intel HD Graphics bijvoorbeeld voor de youtube video's etc. die het ook wel netje aankan.

Bouwkwaliteit
De laptop voelt stevig aan. De kras bestendige behuizing is gemaakt van aluminium. De deksel van de laptop is gemaakt van stevig plastic waar patronen in 'gekrast' zijn. In het midden van de deksel zit het Asus logo van metaal.
De laptop voelt naar mijn mening niet 'goedkoop' aan zelfs de usb poorten en jackpluggen niet!

Warmte en geluid
De laptop is bij licht gebruik vrijwel geluidloos en word ook niet warm.
Bij intensief gebruik word hij warm (normale temperatuur) en je hoort de ventilator iets harder draaien maar het geluid is niet storend.
Wanneer je een cd of dvd brand hoor je deze 'branden' maar dit is normaal.

accuduur
Deze laptop heeft zoals veel laptops een paar standen waar je het verschil qua accuduur ook merkt.
De laptop accu gaat in de office-stand waar hij de turbo bijvoorbeeld uitschakelt ongeveer 3,5 uur mee. Bij high entertainment is de duurt korter omdat hij alles openzet hier is die ongeveer 2 uur bij gamen.

Ik mocht van mijn ouders tot de 800 euro voor een goede laptop gaan. Dus opzoek gegaan naar een laptop met de specificaties die voor mij geschikt waren en daar kwam ik bij deze laptop uit. Ik heb meerdere laptops gezien met ongeveer deze specificaties maar deze was het meeste geschikt o.a. door mijn slechte ervaring met Acer.

De conclusie is dat deze laptop voor deze prijs zeker geschikt is. Het enige minpunt wat Paul al zei was het geluid maar dit is zeker niet waarvoor ik deze laptop had laten liggen. De i7 processor en het geheugen maken de laptop compleet in de mooie behuizing.

Vragen schrijf ze maar hieronder of stuur een PM

Heb jij ook een Asus K53SV-SX707V?

MENING HELEMAAL VERANDERD!!! :(

Wat een k*t service heeft Asus.
Is men laptop kapot stuur ik hem terug en kan die niet gemaakt worden.

Nu meer als een maand later nogsteeds geen laptop gezien.

Ze hebben al voorgesteld om het geld terug te sturen naar Laptopshop.nl waar ik hem gekocht heb maar dit gaat 10 tot 12 weken duren.

Gelukkig heeft laptopshop.nl wel goede service ze zeiden dat als ze bevestiging hebben gekregen dat het word overgeboekt dat ik een nieuwe laptop kan uitzoeken en dus niet 10 tot 12 weken hoef te wachten :)

Nu ga ik kiezen voor een Sony want z'n service wat asus je geeft hoef ik ook eigenlijk niet meer ....
Ik zou je laptop terugbrengen, volgens mij is de komma knop kapot ;)
Zal hem morgen verbeteren niet zoveel gelet op taalgebruik enzo sorry ;)
Ik zie in je review staan dat je videokaart altijd nog wel te vervangen is, omdat die er los in zit. Maar waar kan je in godsnaam je videokaart vervangen voor een betere? Ik zocht dat laatst, maar ik kan ook geen webshop vinden die videokaarten voor laptops verkoopt..
Goede review. Goede laptop voor het geld. Het kan altijd beter, maar daar moet je dan ook wel meer voor willen betalen.