Specificaties 24" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart Review

Frosty_nl 22 december 2011, laatste update op 23 december 2011, 4.193 views

Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart

Pluspunten

• resolutie
  • helder beeld
  • energiebesparende modi

Minpunten

• vooralsnog geen negatieve eigenschappen gevonden

Keuze
Mijn vorige monitor (Samsung Syncmaster 226BW) was defect en inmiddels buiten garantie. Bovendien was het tijd voor een groter scherm met HDMI resolutie en ingang. Na wat vergelijken en filteren op de Tweakers pricewatch kwam dit model als voornaamste in beeld.
Reden: resolutie, poorten en betaalbaarheid.

Aanschaf
De monitor heb ik gekocht bij Azerty. Niet de goedkoopste shop, maar wel een shop waar ik vaker computer apparatuur heb aangeschaft. Dus was het eenvoudig om via mijn bestaande account een exemplaar te bestellen. Binnen 3 werkdagen was de monitor thuis afgeleverd door de pakketservice van PostNL.

Verpakking
De monitor is stevig verpakt in een compacte doos. De verpakking bevat:
- VGA kabel (niet gebruikt)
- DVI-D kabel (gebruikt)

1 HDMI
1 Audio In
1 Koptelefoon

Installatie
De installatie was eenvoudig, en goed te volgen met de quick install guide. De bekabeling is niet moeilijk aan te sluiten. In mijn situatie maak ik gebruik van de DVI kabel.
Mijn Windows Vista PC herkent de monitor niet gelijk, ik heb drivers van de iiyama website voor de zekerheid gedownload en naar de map met de drivers verwezen om de monitor te kunnen installeren.

Gebruik
De monitor is erg fijn in gebruik, helder beeld, duidelijke OSD. Ik gebruik de monitor op een resolutie van 1920x1080 pixels. Ik gebruik niet de ingebouwede luidsprekers, daar kan ik geen oordeel over vellen.

Ghosting
Vooralsnog ben ik geen ghosting tegen gekomen.

Energiebesparing
De monitor heeft drie energiebesparende standen waardoor het beeld ook minder vel is (in de avonduren erg handig), en je uiteraard ook energie kunt besparen. Het gaat om de volgende modi:
Eco 1: -25W besparing (in gebruik)
Eco 2: -15W besparing
Eco 3: -10W besparing
Het is ook mogelijk deze functie uit te schakelen.

Heb jij ook een Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart?

Zit er echt een DVI-Akabel bij? DVI-A zie ja nauwelijks, en al helemaal niet op een moderne monitor zoals deze.
Correctie, het is een DVI-D... tnx