CN-330 Review

Mesjefskie 21 augustus 2007, laatste update op 21 augustus 2007, 1.544 views

CN-330

Pluspunten

• Doet wat het moet doen

Minpunten

• Bouwkwaliteit laat te wensen over

Ik heb de Sitecom CN-330 gekocht omdat ik 2 PATA schijven uit mijn oude computer had liggen waar nog wat foto's en documenten op stonden die ik wilde hebben maar ik had niet echt zin om die ouwe meuk aan m'n nieuwe PC te hangen. Vandaar.

Algemene beoordeling
Het ding doet wat het moet doen. Je kunt zowel SATA als PATA schijven aansluiten. Met een verloopstukje sluit je 3,5" (PATA) schijven aan. Zonder het verloopstukje kan je 2.5" (PATA) schijven aansluiten. Dit werkte goed. Met het aansluiten van SATA schijven heb ik geen ervaring.

Een nadeel vond ik dat je de computer echt uit en aan moet zetten als je een andere schijf wil aansluiten. Ik heb geprobeerd of het ook zonder opnieuw opstarten kon maar helaas... ;)

Bouwkwaliteit
Het geheel komt niet al te stevig over. Het is natuurlijk een tijdelijke situatie - je hangt de schijf aan het apparaat, sluit het op je computer aan, haal je bestanden eraf en je verwijdert de schijf weer - maar echt kwalitatief hoogwaardig spul is het niet. Voor 3,5" PATA schijven moet je de bijgeleverde adapter aansluiten. Het stekkertje van de adapter (datgene wat je in het apparaat stopt) past er niet helemaal in, er steekt nog zo'n 4 millimeter uit. Dit ziet er slordig (en niet echt betrouwbaar) uit.

Ik heb 'm voor 49,99 gekocht bij Dynabyte in Breda. Niet echt goedkoop, zeker gezien de bouwkwaliteit.

Heb jij ook een CN-330?

Ik heb hem ook al geruime tijd, en ik wilde even vermelden dat de pc NIET afgesloten hoeft te worden. wat ik dan doe is de schijf eerst volledig aansluiten en daarna de USB connector aansluiten. Windows zal dan een nieuw device zien en hij is klaar voor gebruik
:) ;)
Je hebt gelijk en ik ben een }:O
Ik zie op veel foto's op internet wl een stroomvoorzienings kabeltje voor 3.5" schijven maar wat als je nu een 2.5" erop aansluit? Ik ga er niet van uit dat USB genoeg spannning levert voor een 2.5" HDD.