Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

Frosty_nl 22 december 2011, laatste update op 22 december 2011, 560 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• Voet kunt je losdraaien van de monitor, handig als je scherm wilt meenemen
  • stevige verpakking

Minpunten

• Backpanel was in het begin niet orde, waardoor je geknetter hoort als je de shuko stekker erin steekt. Binnen garantie was dit gerepareerd. Uiteindelijk is hetzelfde probleem na 2 jaar alsnog terug gekomen helaas.

Installatie
De monitor is stevig verpakt in een doos met handvaten, dus makkelijk mee te nemen.
De installatie is erg eenvoudig. De voet kun je vastschroeven op het scherm, wat erg handig is als je de monitor wilt meenemen.

Gebruik
In mijn geval gebruik ik het scherm op een computer met Windows Vista 64 bit. De installatie en herkenning verliep zeer vlot en gemakkelijk. Het beeld is helder en strak. De bediening van de menu's en knoppen is goed.

Langere duur
Ook na een langere periode van gebruik is het beeld nog in orde. Ik heb geen defecte pixels geconstateerd.

Defect
Na enkele maanden heb ik helaas mijn monitor toch moeten opsturen naar Samsung vanwege een probleem met de ingang van de voeding. Dit was op zich vrij snel opgelost. Helaas tradt het probleem na bijna 2 jaar weer op. De aan/uit knop werkt niet meer naar behoren, na enkele dagen ging de monitor helemaal niet meer aan.
Ik neem aan dat het om een exemplarisch probleem gaat aangezien ik diverse mensen om me heen ken met soortgelijke modellen, maar dan zonder dit probleem.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

Misschien moet je je 220 kabel zonder stroom in het beeldscherm doen en dan pas de stekker in het stopcontact.