Specificaties 17" (1440x900), 200GB - Bekijk alle specificaties

Asus G2S-7R024C Review

Fugitive2008 24 augustus 2007, 4.415 views

Asus G2S-7R024C

Pluspunten

• Goed gamen
  • Mooi design
  • Groot scherm
  • Klein LCD in laptop
  • Puike prestaties
  • Extra onderdelen

Minpunten

• Handafdrukken op de laptop
  • Norton AV

Omdat ik 5 maanden op stage ben in Denemarken heb ik een laptop gekocht om contact met thuisfront te onderhouden, gamen en Autocad en Inventor te kunnen draaien.
Na lang zoeken en verschillende configuraties vergeleken te hebben met het budget (1700 euro)wat ik beschikbaar had kwam ik op deze laptop uit. De mobiliteit (het is 17 inch en 4,5kg) maakte mij niet zo veel uit, ik had graag ook een groot scherm omdat ik uiteindelijk ook tekeningen ga maken op deze laptop.
Verder had ik weinig ervaringen met laptops dus misschien zijn er functies die ik dadelijk noem die misschien normaal zijn voor een laptop alvast mijn excuses. :Y)

bestelling
Ik had de laptop besteld bij 4launch en bij de verwachtte levertijd stond 6-10 dagen dat vond ik wel wat lang maar uiteindelijk brachten ze hem al na 3 dagen (moest die dag alleen wel werken maar 's avonds kon ik beginnen). Dus thumbs up voor 4launch.nl waaraan ik tot nu toe alleen maar perfecte service van heb gehad :D .

Uiterlijk en ergonomie
Het eerste wat je ervaart aan de laptop is natuurlijk het uiterlijk. Zoals op de bijgevoegde foto's te zien is het een grote laptop. Hij zit stevig en degelijk in elkaar. Met zo een groot scherm en gewicht moet dat ook wel. Linksboven het toetsenbord zit een klein geprojecteerde lcd waarin de tijd, nieuw email bericht, naam van msn persoon die jou aanspreekt in weergegeven wordt. Erg grappig mooi maar ook wel handig van tijd tot tijd. Het touchpad past mooi in het design en heeft een carbon fiber-look op het pad. De toetsen ervan zijn opgenomen in de omlijsting ervan wat goed uitziet.
De rest van de laptop heeft een industrieel en strak ogend uiterlijk waarin de kleuren rood zwart en grijs zijn vertegenwoordigd. Het enige nadeel ervan is dat het deel waar je handen op rusten een glanzend oppervlak heeft waardoor dit erg snel een vuil uiterlijk heeft als je er met je handen op rust.
Vooraan de laptop zitten 5 extra knoppen. Met de vier rechtse kun je WMP bedienen en de linkse is voor op te starten wanneer hij in stand-by mode staat. Deze knoppen zijn lang en dun waardoor het indrukken ervan af en toe wat lastig is maar erg hinderlijk is dit niet.
De boxen van de laptop zitten links en rechts van het toetsenbord. Ze zijn erg mooi weggewerkt onder een rood roostertje.
Verder zitten er 2 rode lichten aan weerszijden van de laptop die knipperen (wanneer en waarom weet ik niet precies) en heeft het scherm een zilver-grijze cover.
De webcam en microfoon zitten boven het scherm weggewerkt opnieuw met de rood zwarte kleuren erin verwerkt.

Beeld
Om het kort te vertellen is het beeld goed. Volgens specificaties die ik ergens heb gelezen heeft het een verversingstijd van 8ms gtg, maar pin me daar niet op vast. Tijdens het gamen heb ik nog geen ghosting kunnen ontdekken of kwaliteitsverlies.
Tijdens het film kijken geeft het ook een goed en helder beeld dus dat zit goed .

Warmte en geluid
Wanneer ik de laptop op mijn schoot heb (vind ik niet handig dus doe ik maar weinig omdat ik niet goed met het touchpad kan werken maar dat ligt aan mij ;) )
is het redelijk goed uit te houden. Het wordt wel warmer op de plek waar je de laptop hebt staan maar niet pijnlijk het is te doen.
Geluid....welk geluid....? Als ik geen muziek of iets dergelijks heb aan staan hoor je nagenoeg niks. Je hoort wel iets maar lijkt me normaal met een koeler erin maar dit is bijna nihil je moet echt even stil zijn wil je het horen.

Batterij levensduur
Deze was voor mij niet van belang omdat ik niet voor een mobiele pc was aan het zoeken maar iets waarop ik mijn werk en spellen koen doen en spelen. Maar met battysaving aan kan hij 2u met een batterij doen en als je full trottle gaat dan 1u. Dit is niet veel heb ik gelezen in wat mensen normaal verwachten van een laptop maar nogmaals voor mij is het voldoende.

Wireless
Deze laptop heeft Bluetooth 2.0, Infrarood en WiFi. Dus aan draadloze verbinden geen tekort. Alleen Bluetooth (telefoon en andere pc) en infrarood (afstandsbediening) heb ik tot nu toe gebruikt. Beide werken naar behoren en ik had, na wat instellingen invoeren, meteen verbinding.

Prestaties
De prestaties zijn erg goed die de laptop levert.
Ik heb een paar games getest. (als iemand foto's of filmpjes wil van gamen met deze laptop dan wil ik deze wel maken).
Maar geef later een uitgebreidere beschrijving ervan met benchmarks in 3dmark 06 en pcmark05.

Batterysaving:
3dmark 06: 2301
pcmark05: 3190

High Perfomance:
3dmark06: 4292
pcmark05: 5183

Software
De bijgevoegde software is normaal. Kreeg STALKER er gratis bij maar omdat het mij tegenviel op mijn pc vind heb ik het niet ge´nstalleerd (iemand in interesse die in Denemarken woont?). Verder zaten er allemaal programma's voor ge´nstalleerd. Daarom heb ik eerst de harde schijf geformatteerd en opnieuw Windows erop gezet want wil wel zelf weten wat erop staat. Een voorbeeld was norton AV die zou en moest er vanaf al had ik een nieuwe hd erin moeten stoppen die moest weg.
verder heb ik wat handige programmaatjes die op de bijgeleverde pc stonden ge´nstalleerd zoals asus live update etc.

Accesoires
Bij de laptop kreeg ik behoorlijk wat handige accesoires. Als eerste noem ik de backpack. Dit is een stevige tas waar de laptop geheel in past. Er zitten 2 grote en een onttelbaar aantal kleinere vakjes in verwerkt aan de buiten en binnenkant. Je kun er dan ook naast je laptop ook bv wat boeken of digicam in kwijt.
Een andere accesoire is de afstandsbediening die via de infraroodpoort communiceerd. Hierop zit een mediacenterknop zodat je met 1 druk op de knop bij al je media kan (muziek, films, programma's). Er zitten allerlei knoppen op die ik nog niet allemaal heb gebruikt maar je kunt met de remote ook bv je laptop uitzetten als je klaar bent met tv kijken.
De muis die ik erbij geleverd kreeg is de MX-518 van Logitech. Dit is een geweldige gamersmuis die goed in de hand ligt. Omdat ik het niet fijn vind om met de touchpad te werken was het dubbel op plezier dus.
Daarnaast kreeg ik nog en FM-DTV ontvanger erbij maar die heb ik niet gebruikt tot op heden dus kan daar weinig van zeggen.
Ook zitten er heel wat kabels bij waaronder een kabel om je laptop aan een tvcontact aan te sluiten. Je hebt dan wel alleen een antenne kabel erbij nodig om de verbinding compleet te maken.

Prijs-prestatie
Voor de 1650 euro die ik ervoor betaald heb geeft hij erg goede prestaties. Zoals al eerder beschreven heeft hij goede prestaties zowel als game laptop als mediacentrum.

Systemspecs
Display: 17", WXGA+ Resolutie 1440x900
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T7500 (2.20Ghz)
Bussnelheid: 800Mhz
L2 Cache: 4MB
Chipset: Intel PM965
Geheugen: 2GB DDR2 PC5300 (max 4GB)
Videokaart: nVidia GeForce 8600M GT 256MB DDR3
Harddisk: 200GB SATA 5400rpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
5x USB2.0 (One USB port COMBO with E-SATA)
1x Firewire
Microsoft Windows Vista Home Premium
Inclusief Optical Gaming Mouse en Gaming Backpack
Afmetingen: 410x315x46mm
Gewicht: 4,4kg

Heb jij ook een Asus G2S-7R024C?

Reviews door de redactie

Leuke review en erg mooie machine, al ben ik erg benieuwd waar die rode lampjes nou voor zijn ;)

edit; kreeg je de backpack er ook bij, en wat voor accessoires eventueel nog meer, en kun je wat vertellen over de kwaliteit van de speakers?

[Reactie gewijzigd door Storm316 op 20 augustus 2007 21:17]

Ja er is zoveel over te vertellen ik voeg vanavond nogmeer info (tv functie, rugtas etc) toe ff pauze ;) wil ff gamen hehe
Of course, enjoy :)

Ik zie dat je inmiddels ook wat benchmarks gedraait hebt, heb je deze misschien in een lage energie verbruik mode gedraait? Ze zijn namelijk wel erg laag voor een machine als deze (T7500, 2Gb ram en 8600GT met 256mb dedicated toch?) Als je machine goed en op volle kracht loopt en je alle andere applicaties sluit tijdens het draaien van de benchmarks zou je met deze spec's zeker 1000 punten kunnen meer scoren in 3DMark06 en ik denk wel 1500 meer in PCMark05.
Haha je hebt gelijk had daar nog niet eens op gelet goed dat je het zegt zal het morgen even aanpassen bedankt iig
Kijk, dat zijn nog eens cijfers ;)

Op notebookreview.com hebben ze 'm getest met 3Gb ram, maar jou benchmarks zijn nog hogere dan die van hun test model zelfs!
Ik heb hem vandaag in het echt gezien en naast mijn even krachtige Compal IFL90 gezet - wßt een bakbeest zeg! Als je mobiliteit toch nog waardeert kun je misschien beter voor de IFL90 gaan, maar als uiterlijk, HDMI, eSATA en S/PDIF waardeert is de G2S, zeker voor de nauwelijks hogere prijs, een geweldige deal. In het echt is hij nog veel imposanter dan op de foto's. Man, wat een machine.
leuk die tip, en waar kun je die dan wel niet krijgen in nederland?
In vele webshops etc even zelf onderzoek doen....