Specificaties 5.1-set met subwoofer en 4x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Denon DHT-1311XP Review

Ursamajor 21 december 2011, 1.961 views

Denon DHT-1311XP

Pluspunten

• Veel inputmogelijkheden
  • Dijk van een geluid (schudden op de bank)
  • Eenvoudige bediening
  • Mooie speakers

Minpunten

• Jammer dat de sub niet altijd aan kan. Als ie op een zacht volume speelt, krijgt de subwoofer te weinig signaal om aan te gaan. Je mist toch wat lage tonen dan.

Geluidskwaliteit Score: 5
Waarom Denon
Vanwege de degelijke kwaliteit die ze maken. Als ik centen uit geef, wil ik wel dat het lang meegaat. Aangezien mijn ouders nog spullen hebben van 17 jaar oud die nog in prima staat zijn (zelfs de cd speler) en ik met een eigen cdspeler van Denon ook goede ervaring heb, heb ik voor Denon gekozen.

Bediening
De bediening is eenvoudig. Met de duidelijke afstandsbediening is de set goed in te stellen. Voor op de receiver is middels een aantal knoppen de ingangsbronnen te selecteren en een aantal andere veelgebruikte features.

Speakers en geluid
Bij deze set zit ook een speakerset. Deze zijn strak vormgegeven. De weergave is detailrijk. De sub is zowel subtiel als krachtig. Ik heb medeleiden met onze buren als we een film kijken.
Alleen op zeer laag volume (10 van de 100) schakelt de actieve sub automatisch uit. Dit vind ik als bas liefhebber wel jammer.

Als we een film kijken, zetten we het volume op 60 (van de 100) Dan komt het overeen met het volume in de bioscoop. Dit wil je niet wat later op de avond doen als je je buren liefhebt. Vervorming treedt pas op als je echt richting maximale volume gaat, maar dat is dan ook niet meer prettig zo hard dat het geluid dan is.

Heb jij ook een Denon DHT-1311XP?