ASRock 939Dual-VSTA Review

dannydio 20 augustus 2007, 644 views

ASRock 939Dual-VSTA

Pluspunten

• goedkoop en stabiel.
  • ruimte voor (rudimentair) overklocken is aanwezig in het bios. mijn opteron 175 heb ik een dagje van 2200 naar 2400 mhz gekrikt. ook zonder memory- en ht timings te verminderen liep dit 100% goed met 2 uur prime 95 aan. aangezien ik de extra snelheid niet nodig had loopt ie weer op de normale snelheid (onder volle belasting, idle loopt ie met crystal cpuid nu op multiplier 5 en 1.2 volt).

Minpunten

• inmiddels geen meer. mijn sata 2 kabel loopt wat gunstiger langs de grafische kaart naar de harddisk dan de eerder benodigde ide kabel deed.
  • onder vista was het ietwat lastig het netwerk aan de gang te krijgen. inmiddels is er een nieuwe driver beschikbaar, en zou het beter moeten gaan.

Layout Score: 3
Het vervolg op mijn eerdere review:

inmiddels heb ik het bord al 3 maanden voorzien van een opteron 175 als vervanger voor de san diego 4000+. ook heb ik er nog een reepje 1 GB kingston valueram bijgeprikt het bord werkt nu met het dubbele datapad naar het geheugen. nog steeds een solide bord dat 24/7 aan staat zonder ook maar 1 crash!

update: de gf6800 LE met alle pipes open is vervangen door een saphire hd2600xt. ook deze wissel heeft zich 100% betrouwbaar bewezen. dus ook de overstap van AGP naar PCI-E werkt prima. wel had ik voor de zekerheid mijn dual boot XP/Vista installatie opnieuw geinstalleerd.
O ja, een laatste opmerking, dit was niet echt nodig voor de softwarematige omzetting van de drivers in AGP odus naar PCI-E (die werkte na het verwijderen van de nvidia driver en het installeren van de ati driver met een tussenstap van standaard vga driver in safemode ook al 100%), maar ik had mijn IDE bootschijf vervangen door een 500GB seagate SATA II exemplaar. een mooi moment om beide OS'sen maar weer eens 'op te frissen'.

Het is dat het conroe+935 intel mobo en ddr2 geheugen platform ook al zo goedkoop aan het worden is, anders had ik er nóg een bordje bijgekocht.

een echte aanrader wat mij betreft!

Heb jij ook een ASRock 939Dual-VSTA?

goede review.

enige nadeel van dit bord is de layout van de ide en floppy kabels. Deze zitten vrij laag (vooral de floppy) waardoor het een gedoe is alles aan te sluiten - zeker als je 3 pci kaarten gebruikt.

Voor de rest oerdegelijk materiaal. Ik gebruik het ondertussen al een jaartje. Eerst zat er een 9800Pro in (agp). Eind juli heb ik deze vervangen met een X1950 512 Mb Pci-E. Deze vervanging verliep zonder problemen.

[Reactie gewijzigd door Freddie Wasbak op 20 augustus 2007 23:09]