Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226CW Zwart Review

silvertf 20 augustus 2007, 6.710 views

Samsung Syncmaster 226CW Zwart

Pluspunten

• vormgeving,
  • vga en dvi
  • dynamisch contrast ratio
  • zeer realistische kleuren
  • breedbeeld (1680 bij 1050)
  • contrast ratio 3000:1

Minpunten

• Wat instabiele voet (echt een heel klein beetje)
  • niet in hoogte verstelbaar
  • niet kantelbaar.
  • geen groot aanbod aan aansluitingen (alleen vga en dvi)

Ik heb deze monitor nu 4 dagen. Ik heb er nog geen dode pixles op kunnen vinden. dit is in tegenstelling tot mijn laatste twee samsung monitors een groot voordeel aangezien op allebei mijn vorige monitors een dode pixel zat.

Er zitten wel alleen de standaard dvi en vga poort op, dus een lekker simpele monitor met geweldigge kleur en beeld weergave. de kleuren zijn echt heel mooi. Ze zijn heel erg echt. vooral als je de contrast instelling zet op dynamisch.

Ik heb nog geen last gehad van ghosting, het is mij dus nog niet opgevallen.

De bouw kwaliteit van deze monitor is toch wel zeer goed. de voet zou iets stabieler mogen. Maar de knopjes en connectors geven een sollide gevoel..
ik heb ook nog geen piep of zoem in de voeding kunnen horen wat ik bij mijn vorige monitors wel had. de 215tw en de 740N.

Hij ziet er mooi uit: glossy zwart voor de omlijsting, en daar onder een zilver balkje met aan de onderkant hiervan de menu knopjes, het chromen aan/uit knopje met blauw omschijnend lichtje. maakt het een mooi modern geheel.

Persoonlijk vind ik de prijs waarvoor hij in de pricewatch staat. Op moment van schrijven rond de 345 euro, een acceptabele prijs. Als je het risico niet wilt lopen twee van de drie geodkope schermen te krijgen bij de samsung 226bw.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226CW Zwart?

Zit er erg aan te twijfelen deze monitor te kopen, bedankt voor je review. Dit zal mijn keuze verhelderen. Denk alleen niet dat de prijs snel zal gaan zakken, aangezien ik dit nog wel redelijk veel geld vind ;). Toch bedankt, goede review lekker simpel.
Ik heb 'm ook sinds 2 weken, bevalt mij net zo goed als jou! Ik moest 'm alleen wel op 3 dikke boeken zetten voordat ik er een beetje recht tegenaan keek.
Wat vindt je van de echtheid van de kleuren? dit zou namelijk het grootste verschil moeten zijn tussen deze en de 226BW.
[quote]
\[qoute\]

wat bedoel je hiermee eigenlijk? Het verschil dat er "naar sommigen" zit in het land van productie? Ik weet het niet, ik heb er geen ervaringen mee, maar ik ben wel ook opzoek naar een nieuwe monitor, en ik wil niet een gammele poolse productie ofzo :P
Haha, nee maar hoe kun je er wel zeker van zijn dat je een S versie krijgt? Want deze zijn toch de beste he? Ik geloof dat je dan het beste naar de desbetreffende webshop kunt mailen of bellen beter zelfs, en vragen welke ze daar hebben liggen.

Ik ben ook op zoek naar een scherm, zoals deze, want ik wil van 19 inch naar 22 en het design bevalt me zeer goed alleen vraag ik me dus ook af of deze CW versie ipv de BW beter zijn werk doet qua kleuren e.d., omdat ik daar veel problemen over heb gehoord.

[Reactie gewijzigd door peakaboo op 20 augustus 2007 18:32]

Wat is het verschil tussen de CW en BW dan? Ik heb de 226BW.

En S versie? Wat is dat?

EDIT: net gevonden, een Samsung paneel erin. Hoe kan ik zien of ik een S heb of een ander?

De 226CW kan ik nergens vinden op de site van Samsung.

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 21 augustus 2007 02:18]

Als het goed is zou dat onder je kap moeten staan op een sticker.
Zoiets dus
Ok thanks.

Nou ik heb dus een A paneel. Niet dat er iets mis mee is ofzo. Ik heb wat rond gezocht op het internet en ik lees op veel plekken dat het verschil tussen de S en A versie bijna niet te zien is. Met een goed kleuren profiel kunnen de verschillen nagenoeg weg gehaalt worden.

Maar wat is er nu beter aan een CW?
Het gamut van de Samsung 226BW is 72% en die van de 226CW is die 97%.
Dit heeft te maken met de kleurechtheid, de CW zou dus beter geschikt zijn voor DTP toepassingen.
en (in deze groene IT tijden) de 226CW verbruikt max 45W terwijl de 226BW max 55W verstookt.
Hoe is je verticale kijkhoek, als je er recht voor zit, zie je dan al verschil in helderheid boven/onder? Ik heb dat op mijn CW :/.
Bij mijn 226cw zie ik inderdaad ook helderheidsverschil tussen het bovenste en het onderste deel van het scherm. Dit is inherent aan het TN-paneel.

Je kunt het ‘probleem’ enigszins omzeilen door het scherm wat verder naar achteren te zetten—dan is het effect minder extreem.
Kun je het scherm dan kantelen? Volgens de Samsung site kan dat niet. Ik ga dit scherm mischien aanschaffen, maar ik hoor verhalen over verkleuring onder/boven vanwege de kijkhoek. Dat is een beetje een doorslag gevend gegeven voor mijn aankoop :P
Jep je kan hem van voor naar achter kantelen.