Specificaties 120mm diameter met 9,32dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Big Shuriken 2 Review

Dekar1 12 januari 2012, 2.113 views

Scythe Big Shuriken 2

Pluspunten

• Niet duur
  • Koelt goed
  • Past in elke kast
  • Perfect voor als de stock koeler niet stil genoeg is

Minpunten

• bedekt een ram geheugenstaafje
  • enigzins lastig om te monteren

Geluidsproductie (min) Score: 4
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Geplaatst op mijn AMD Phenon II X4 955, omdat de stock koeler belachelijk veel geluid produceerde, vooral stressed. Ook pasten niet veel koelers in mijn kleine kast en micro ATX moederbord. Hij mocht maar 12,5 cm hoog zijn, dus de Scythe Mugen 2 o.i.d. zat er zeker niet in. Maar deze past ruim, dus ook goed voor de airflow. Hij bedekt net een van mn rambankjes, omdat hij zo groot is in breedte/lengte

Dankzij deze koeler is mijn systeem veel stiller, en mij CPU zo'n 15 tot 20% Koeler! Gemeten met speedfan idle 27 graden en stressed max 51, dus helemaal prima. Verder is hij erg stil. In ieder geval een heel stuk stiller dan de stock koeler op de AMD 955.

edit: ik heb de standaard meegeleverde fan vervangen door een nexus real silent PWM 120mm fan en vastgemaakt met tie wraps. Nu blijft de CPU zo'n 7 graden koeler, terwijl de max RPM is gedaald met ~800 toeren!

Heb jij ook een Scythe Big Shuriken 2?

Waarom is het bedekken van ram een negatieve eigenschap?
Nou, dan wordt het toch vrij lastig om je geheugen uit te breiden natuurlijk.
Je moet inderdaad eerst je RAM bankjes plaatsen en dan je koeler installeren... als je uit wil breiden kost dit je een paar dagen pijnlijke vingers om het ding eraf te krijgen (in een krappe kast tenminste) :+
maar als je ram hebt met koelvinnen gaat het al niet meer passen. Mijn ram is 2x zo hoog als normaal ram. Dan gaan ze wel in de weg zitten. Ik heb hierdoor 1 van mijn 2 6gb setjes moeten omruilen naar low profile ram reepjes omdat mijn koeler anders niet zou passen.
Maw: koop nooit dat onhanfige geheugen met die overbodige hoge koel-tentakels. Het nut ervan is tot op de dag van vandaag niet bewezen.
Kan iemand mij vertellen of hier koelerpasta bij wordt geleverd?
Ja, zoals bij alle aftermarket koelers wel koelpasta zit volgens mij.