Specificaties 15,6" (1366x768), 750GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SC-SX404V Review

Gynnad 20 december 2011, laatste update op 20 december 2011, 6.578 views

Asus K53SC-SX404V

Pluspunten

• Wordt niet warm
  • USB 3.0
  • Snel in de omgang
  • Geluidloos

Minpunten

• Wifi verbinding valt soms weg
  • Adapter aansluiting zit op een vreemde plaats

Voor ik aan deze review begin moet ik er wel bij vertellen dat ik eerst een Fujitsu Siemens Amilo Xa 2528 had, dus ik ben er nogal wat op vooruit gegaan. Maar toch probeer ik deze laptop zo objectief mogelijk te beschrijven, en zal mijn best doen gezien dit mijn eerste review is. De laptop besteld via de pricewatch van tweakers.net bij Informatique, waar de service heel erg goed was om 20.00 besteld de volgende dag had ik hem in huis.

Bestelling / Binnenkomst
De laptop zat in een nette doos, zonder extra spullen. Het installeren ging vrij eenvoudig en was dan ook zo gebeurd. Heb meteen alle software die ik op mijn oude laptop had staan zonder problemen kunnen installeren op deze Asus.

Pluspunten
Ook zit er een speciaal koel systeem in het zo geheten Ice Cool, waardoor de laptop niet warm wordt, tot dusverre heeft dit zich ook waar gemaakt. Verder heeft het ook een USB 3.0 poort, waarop je producten kunt aansluiten die ook USB 3.0 hebben en dus 10x sneller bestanden kunt overzetten.

Minpunten
Een nadeel wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat hij af en toe de internet verbinding laat vallen, zonder enig reden. Gewoon vol bereik maar dan valt de internet verbinding ineens weg, dit wordt wel binnen enige seconden hersteld. Verder zit het aansluitingspunt van de oplader aan de laptop op een vreemd punt, namelijk link in het midden van de laptop. Niet de meest ideale plaats, en nu merk ik vooral hoe vaak ik juist rechts van mij een stopcontact heb zitten.

Eindbeoordeling
Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met deze laptop, en op het kleine minpuntje na waar je niet al te veel hinder van ondervind is het zeker een aanrader voor deze in verhouding goedkope prijs. Verder heb ik pas een week deze laptop in mijn bezit, dus zal deze review met de tijd worden uitgebreid.

Heb jij ook een Asus K53SC-SX404V?

Wil de review nog verder gaan uitbreiden, maar wil er eerst meer ervaring mee hebben. (heb hem pas een week) Dus met de tijd zal deze review groter worden! Wel vreemd en slecht eigenlijk dat het tegenwoordig nog kan dat zoiets simpels als wifi nog weg kan vallen bij een 'nieuwe' laptop.
Ja, ben ik helemaal met je eens. Hopen dat ze het z.s.m gaan fixen :)
beetje kleine review, ik heb trouwens ook een laptop van dezelfde serie en ik heb ook het probleem dat wifi af en toe weg valt. als je het probleem heb gevonden/opgelost mag je me wel een dm sturen ;) :)
ik heb sinds vorige week dezelfde, maar geen problemen met de wifi verbinding. (ik heb wel een hoop van de standaard asus programma's verwijderd, inclusief energiebeheer) misschien dat dat een oplossing is geweest
Heb deze laptop ook, ook geen problemen met wifi zoals reyals. Energiebeheer staat er nog wel op :)
Met mijn netbook heb ik soortgelijke wifi problemen gehad en ik kon het oplossen door in mijn modemrouter bij wireless instellingen het "control channel" te wijzigen. Hij stond op "auto", maar je kan ook zelf kiezen van 0-9. De verbinding is bij mij daarna nooit meer weggevallen...
Ik heb de Asus K53SC-SX218V. Tot nu toe nog geen enkele problemen gehad met de wi-fi verbinding.
het kan ook aan je energie beheer liggen, iets heel sufs eigenlijk maar als ik het goed heb zijn er instellen dat bijv na 30% accu duur de wifi adapter op een laag %tje gaat, of volgens mij zelfs dat die na 15 min niet actief uitvalt, je zou daar eens kunnen kijken.. en natuurlijk laatste nieuwe drivers downloaden van de fabrikant (van je wifi adapter, niet van asus)
@zonnetje1
Ikzelf kan kiezen uit 13 kanalen, had hem eerst op 13,op9 vervolgens op 5 en daarna op 3, telkens zat ik te klote door wegvallende verbinding, nu die op auto staat nergens last meer van ^^
In bijna alle gevallen is het inderdaad een kwestie van instellingen energiebeheer aanpassen. Als je naar specifieke schema instellingen gaat dan moet je daar energiebesparing draadloze netwerkkaart uitschakelen.

Goede tip dus van whitewidow.
Als je zorgt dat je niet op het zelfde kanaal zit als de buren scheelt het ook op de stabiliteit en snelheid van de Wifi verbinding. Ik gebruik mijn Android Phone met de app wifi analyzer om makkelijk te zien welke kanalen vrij zijn.
ben vooral benieuwd naar de batterij prestaties, kijk uit naar de uitbreiding!
Over die adapter-aansluitng... is dat juist niet handig in het midden? als je hem dan op je lap/schoot hebt valt het snoer tussen je benen...
ik vind het wel heel handig ;)
Hoezo vind je het wel handig? Ik vind het juist lastig! En sowieso komt het voor mij altijd onhandig uit dat het aan de linkerkant zit, rechts zou zoveel beter uitkomen.. Maar dat zal wel toeval zijn..

Maar snap niet de keus waarom ze het in het midden hebben gemaakt.. Aan het einde zou veel handiger zijn geweest.. scheelt sowieso weer een stukje kabel.