Specificaties Dual core @ 2,67GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E6750 Boxed Review

chupie 19 augustus 2007, 6.410 views

Intel Core 2 Duo E6750 Boxed

Pluspunten

• De E6750 heeft een hoge FSB met veel cache een lage warmte productie en zeer goede overklok mogelijkheden.

Minpunten

• De boxed koeler is niet heel erg stil maar nog steeds niet slecht.

Er was me gevraagd een pc te bouwen dus ik ging kijken wat me een interessante CPU leek.
De E6750 leek me wel iets, niet al te duur, 4Mb cache en een FSB van 1333Mhz.
De CPU met de boxed cooler op een eenvoudig ASUS P5B bord met redelijk geheugen CORSAIR 2*1Gb pc6400 cl4 en toen maar eens kijken wat de cpu aan kon.
Stock speed werd de CPU niet veel warmer dan 30 graden stressed, de FSB dan maar eens wat opschroeven. Ik zat al snel op een FSB van 450Mhz!! Alle bios instellingen staan op auto (muv de FSB) en de CPU wordt niet veel warmer dan 50 graden stressed (burn in 10 threads hot CPU tester pro).
Dus ik mag wel zeggen dat dit hele leuke resultaten zijn.
Inmiddels draait de CPU op een FSB van 466Mhz (3728Mhz).
Op deze snelheid tijdens een 10 threads burn in van hot CPU tester pro geeft speedfan een stabiele CPU temp. van 45 graden en de beide cores zitten op 55 graden wat volgens speedfan aan de hoge kant is maak ik uit de vlammetjes op :P
3DMARK-06 CPU score 3270.
Er is blijkbaar vraag naar meer info:
Voor de gebruikte onderdelen zie de hardware list met als toevoeging cpu-z shots en de gebruikte behuizing welke niet in pricewatch staat is de enermax chakra ECA 3050.
Sorry voor de kwaliteit van de afbeeldingen maar het leek me beter om de cpu-z screens samen te voegen gezien het feit er maar 4 afbeeldingen bij geplaatst kunnen worden (het samenvoegen is niet mijn sterkste kant maar een betere volgt).

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6750 Boxed?

Reviews door de redactie

Misschien handig om te vermelden op welke snelheid hij uiteindelijk draaide. Kunnen we wel uitrekenen, maar toch :)
E6750 heeft een multiplier van 8, dus 3,6Ghz :)
IMHO een waardeloze review. Dit is mischien net een post in een oc tread waard of zo.

Er staan kopjes boven, als je die probeert aan te houden en wat feiten, screenshots en benchmark toevoegt kan je mischien een betere review neerzetten. En dat de moeite niet waard is wrm maak je dan berhaupt een review.

Edit: kijk is aan het is al een stuk beter, maar kan natuurlijk altijd beter :)

[Reactie gewijzigd door Pyrrhus op 19 augustus 2007 19:53]

Je flame is duidelijk wel een waardevolle toevoeging voor deze review.

Opzich zit ik wel op deze review te wachten want ik heb zelf namelijk een E6600 en ben er benieuwd naar hoe de E6750 presteert. Echter is het imho wel verstandig om meer programma's te testen en voor ook bios-updates zijn een optie om niet te vergeten, je temps klinken namelijk te goed om waar te zijn. :P Pics en een spreadsheet/whitepaper van de CPU en andere gegevens van je setup. zouden wel tof zijn trouwens. Daarnaast zou je de review wel wat moeten uitbreiden, probeer de top 10 meest gelezen reviews eens, daar kan leuk materiaal tussen staan, anders kan je des noods toch nog alles vollullen met minder relevante informatie maar die wel vermakelijk/goed te lezen is. :)
Die temps vallen wel mee hoor, een vriend van mij heeft een E6850 op 3,9Ghz op een Gigabyte GA-P35-DS4. Dat loopt op 36c idle en 52c load op een warme dag.
Wees blij dat er uberhaupt mensen zijn die de moeite nemen een review te schrijven.
Sorry?
Ik weet niet of dat wat helpt.
Gewoon ff een simpele review geven van een CPU is blijkbaar niet genoeg dus meer info zal volgen.
Op je afbeelding staat hij wel bijna 1ghz lager geklokt :/
speedstep tech. multiplier 6 ipv 8 indien de CPU niet belast word. Maar ik maak wel ff een nieuwe.
Ik weet niet waarom iedereen zo'n kritiek heb, ik vind het een goede review, leest niet al te moeilijk weg. Wel mis ik kopjes, maar die fout heb ik ook gemaakt.
Verder is de review gewoon interesant vind ik, wat de processor allemaal kan en wat de prestaties zijn. Ik geef toe het had wat uitgebreider gekunt, maar h iedereen maakt fouten, en hij is 'm al aan het verbeteren.

nette review, maar probeer de volgende keer iets uitgebreider te zijn :)
Bedankt iig ik wil deze processor missn ook in mn nieuwe comp.
Kan die kritiek wel begrepen, als je deze vergelijkt met andere reviews dan is het wel mager uitgewerkt maar goed, review is review maar een waar topreview is het niet. Wat netter uitwerken mag maar de persoon in kwestie heeft iig de moeite genomen, das het vermelden op zich ook waard.
Voor sommigen wat verwacht(en) jullie dan van een review van een cpu :S ... prima review :D
Kan de P5B een FSB van 1333MHz aan?
Een P5B kan zelfs een FSB van 1864 aan ;) .
ik heb die cpu hier ook op een P5K Deluxe en de mijne wordt zo'n 36-37 graden stressed onder een cpns 9700, ik begin echt de denken dat er te veel koelpasta tussen zit

kheb nochtans voldoende airflow in me case

wel een mooie revieuw, kga em eens verder lezen :p

edit: als je temps idle iets van een 15C zijn kloppen deze niet, je moet daar 15C bijtellen ;) want een cpu van 12C is niet normaal ;)

[Reactie gewijzigd door Lemmy18 op 20 augustus 2007 12:13]

Ik heb op deze kast een fan-intake aan de zijkant met een uitschuifbare tube die direkt boven de CPU uit komt, op deze manier trekt de CPU-fan verse lucht van buiten in plaats van warmere lucht van binnen aan.
dat kan toch niet, PC wizzard geeft ier voor de ene core 19C aan en voor de andere 21C, dat kan toch niet en heel in het begin als hij net opstaat is hij maar 15C, toch onmogelijk, zou wel mooi zijn moest het zo zijn natuurlijk, maar in het C2D overclocktopic vertelden ze mij dat je daar 15C moest bijtellen omdat er verkeerde waarden uitgelezen worden :s, als het is zoals het nu is dan is het zeker mooi :D
Mooie overklok, ik heb hem nu op een FSB van 415 lopen, maar als ik deze hoger ging zetten gaf Orthos errors. Maar ik heb nog niet met mijn geheugen-settings gespeeld ;)