Specificaties 4,27" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S II i9100 Wit Review

miel54 19 december 2011, laatste update op 19 december 2011, 1.319 views

Samsung Galaxy S II i9100 Wit

Pluspunten

• amoled scherm, Supersnel, android, dun toestel, verdikking onderaan, design

Minpunten

• baterijduur, Plastiek, ingewikkeld in het begin

inleiding

Na een lange tijd gewacht te hebben werd het wel eens tijd voor een nieuwe telefoon. Heel tweakers.net afgezocht naar alle mogelijke telefoons en uiteindelijk is mijn beslissing gevallen op de galaxy SII. (Niet de galaxy nexus vanwege zijn prijs en ook de grafische chip). Ik kom van een samsung megacell een dik lomp ding dat met moeite muziek kan afspelen. Ik zal deze soms gebruiken ter vergelijking of ter ondersteuning van mijn algemene beoordeling. Als je opmerkingen hebt ivm schrijffouten of dergelijke zeg het me dan. Ik ben 15 jaar en mijn nederlands is niet van het beste.

Featureset

Naar mijn persoonlijke mening kan ik alles met het toestel wat ik kan verwachten van een smarthphone: Internetten, emailen, smsen, spelletjes spelen, spelen met allerhanden app en foto's maken. Daarom ook de beoordeling zeer goed. Echt alles wat ik wou doen kon ik doen op men android device.

Bereik

Over het bereik ben ik minder te spreken. Zeker over het edge/3g/hspda netwerk. Ik heb regelmatig gehad dat opeens de site niet meer wou laden ookal deed hij het 5 sec geleden wel. Dit is zeker een minpunt. Maar dit kan ook aan de provider liggen (mobistar). Ik ga daarom ook met nieuwjaar veranderen van operator (base). Ook omdat deze een veel intressantere formule biedt. Later hierover meer dus.

Accuduur

Dit is een minder puntje van deze gsm. Ik kom met momenten de dag niet door afhankelijk van de geplande activiteiten die dag. Dagen waarin je uitgaat met vrienden slurpen veel minder baterij dan een bezoekje aan de grootmoeder. Dit is staat in heel groot contrast met men megacell. Deze ging met gemak een week mee ookal werd deze nonstop gebruikt voor smsen. Maargoed een smarthphone moet ook een veel groter scherm en meer grafischere en zwaardere taken uitvoeren. Waardoor deze ook meer energie verbruikt. Iedere avond mijn samsung opladen is hierdoor wel een must.

Gebruiksgemak

Het is een android dus zowieso wat steilere leercurve dan een iphonetje. Maar na 2 dagen gebruiken was ik ook gewoon volledig weg met de telefoon. Smsen gaat als een trein. Lockscreen is zeer simpel en eigenlijk niets meer (zou liever wat meer sense achtig lockscreen gezien hebben). Ook is het in het begin zeker wennen aan de menu's vaak is het een zoektocht naar een bepaalde instelling omdat deze onder verschillende categorieen zijn ondergebracht. Maar dit went ook wel na verloop van tijd. Waar ik wel van geniet is de statusbar. Deze manier van notificaties is zowel duidelijk practisch als eenvoudig in gebruik. De vele apps die samsung meeleverd is een beetje een door de bomen het bos niet meer zien geval. Ik gebruik geen van de samsung apps op "mijn bestanden" na. Waardoor ik het zeer ergerlijk vind dat ik deze niet kan verwijderen.

Design

Ik heb voor de witte versie gekozen omdat de zwarte uitverkocht was in de winkel waar ik hem gekocht heb. Achteraf bekeken een goede beslissing. Na het vergelijken van mijn witte versie met de zwarte vind ik de witte een stuk mooier en exlusiever uitzien. (dit is mijn persoonlijke mening). Wat wel opvalt is dat de witte versie geen textured cover heeft. (Dat geribbeldt partroontje dat je op dat baterijklepje vind van de zwarte versie). De witte versie is compleet glas en dit vind ik ook zeer mooi. Deze is wel een vingerafdrukmagneet. Dit is wel een punt om rekening mee te houden als je smetvrees hebt. Verder zijn er weinig verschillen met de zwarte versie. Wel had ik graag gehad dat de telefoon wat dikker was en een grotere baterij had gehad. Wel ben ik fan van de verdikking om de onderkant van het toestel. Dit neemt een stuk makkelijker uit mijn zak.

Bouwkwaliteit en afwerking

Het is een plastieken telefoon. Maar voelt wel zeer stevig aan. Al had ik toch graag wat meer luxere materialen gezien ala htc. Voor de rest vind ik geen slechte punten voor de bouwkwaliteit

Stabiliteit & betrouwbaarheid

De telefoon werkt soepel en snel zoals ik wel had verwacht van een dual core telefoon. Apps lopen soms wel vast al varieert dat ook wel van app tot app. De telefoon zelf echter heb ik nog geen 1 keer vast weten te lopen. Hierdoor alle sterren op dit punt.

Scherm

Ik ben verliefd op het super amoled plus scherm van deze telefoon. De kleuren spatten er gewoon van af zwart is echt zwart. Ook is dit scherm zeer scherp en zijn de kijkhoeken uitstekend te noemen. In mijn ogen is dit scherm gewoon superieur aan het retina display van apple. Ook kijk ik uit naar het ogenblik dat deze amoled techniek in tv's gebruikt kan worden.

De prijs

Ik heb deze telefoon voor 500 gekocht in de forcom (http://forcom.be/). Deze is volledig simlockvrij en werk op alle belgische netwerken. Ik heb hem daar gekocht vanwege de niet al te grote afstand en omdat deze 50 euro goedkoper stond dan in bv mediamarkt. Ik vind dit een democratische prijs als je ziet wat je er voor terugkrijgt al is 500 natuurlijk gewoon veel geld.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S II i9100 Wit?