Zalman CNPS9700 LED Review

wwwhizz 19 augustus 2007, 887 views

Zalman CNPS9700 LED

Pluspunten

• Uitstekende prestaties
  • Meegeleverde koelpasta
  • Stilte bij lage toerentallen

Minpunten

• Ietsje teveel geluid bij hoogste stand
  • De hoeveelheid ruimte die hij inneemt...

Geluidsproductie (min) Score: 1
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Koelen als een gek met dit blok koper. Deze huge koeler houdt mijn (Socket 939) AMD 4800+ op een kleine 40 graden zonder hulp van casefans en met behulp van casefans zelfs rond de 36 graden. :)

Als je je pc niet onder full load hebt hoor je deze koeler praktisch niet, mocht je CPU wel wat warmer worden dan gaat de koeler automatisch wat harder blazen (maar eigenlijk alleen op full speed maakt hij irritant veel lawaai).

Het is een hele investering (ongeveer 50 euro op het moment van schrijven), maar dan heb je ook een flink blok koper. De koelfinnen zijn goed geplaatst, en hij heeft een solide bouw. Daarnaast ziet hij er natuurijk übervet uit ;) De blauwe led is een grappig extratje, maar valt niet bijzonder op.

Het instaleren gaat gemakkelijk, en er zit een flesje koelpasta bij, met een kwastje er in (lijkt wel op een nagellakflesje). Dit spul werkt prima _/-\o_

De handleiding is duidelijk, en beter te begrijpen dan de gemiddelde ikea-kast handleiding. Voor meerdere sockets zit er een soort beugel bij, die ook wel nodig is aangezien het een enorm gewicht is dat aan je moederbord moet hangen. Je klemt de koeler als het ware aan deze beugel vast waardoor je moederbord en processor nčt niet geplet worden, en de koeler goed vast blijft zitten. Met de stock (heatpipe versie) koeler was hij 55 graden, daarna was hij

Al met al zou ik deze koeler iedereen aanraden, zolang je er ruimte voor hebt in je kast :)

Heb jij ook een Zalman CNPS9700 LED?

Leuke review, heb je geen moeilijkheden met het inbouwen van deze koeler gehad?
Ik heb zelf een 9500, maar ik met me handen tot bloedens toe door die scherpe waaiers die eraan zitten.

Kon er niet goed bij met normaal PC gereedschap.
Nee, ik volgde gewoon instructies van het plaatje en toen schoof ik hem er zo in. De waaiers zijn niet echt bepaald scherp op deze koeler? :?
Haha idd ook mn handen opengehaalt aan deze koeler, maar verder geen problemen gehad met inbouwen.
Goede review, alleen raad ik je aan de meegeleverde fanmate te gebruiken; dan kan je gewoon zelf de beste snelheid regelen.
Over het algemeen doet hij het zelf prima, maar je kunt het ook softwarematig laten doen door bijvoorbeeld speedfan :)
Ja, maar je zegt: - Ietsje teveel geluid bij hoogste stand

Dan laat je hem toch gewoon niet op de hoogste stand draaien :P? Scheelt bij mij maar 1 of 2 graden als ik hem op 2500+ RPM of 1800RPM laat draaien :P 1800RPM is dan ook weer fluisterstil. Dus waarschijnlijk stresst je pctje dan en is hij bang om te verbranden en laat hij de fan op volle toeren draaien als hij al 50 graden is ofzo :P Terwijl hij makkelijk 70 mag worden; gewoon ff goed kiezen dus ;)
Zeker, maar toch een nadeel dat je dat handmatig moet doen, omdat hij het automatisch niet helemaal goed regelt ;)
Het zij zo :P Je kan erom zeuren, of je zet het gewoon goed in 5sec :')