Logitech Extreme 3D Pro Review

Jisraw 20 augustus 2007, 4.202 views

Logitech Extreme 3D Pro

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand (althans voor kleine handjes)
  • Voldoende knoppen
  • Stevige knoppen
  • Antislib matjes
  • Gashendeltje ook erg handig
  • Prijs!

Minpunten

• Ik krijg er al gauw zweterige handen van
  • De 6 knoppen links van het joystick niet echt functioneel
  • Indien USB uit pc gaat, moet de computer rebooten om het joystick weer te laten werken.

Algemene beoordeling

Na het product op bol.com besteld te hebben, kreeg ik hem gelijk de volgende dag binnen. Doos opengemaakt, controller aangesloten via USB, de benodigde software installeren (er hoeft in de software zelf bijna niets worden ingevuld). En meteen maar een Jet induiken in BF2. 1 Woord: Fantastisch.

Ergonomie

Gewoon wat je van een modern joystick mag verwachten. Ik weet niet hoe het met mensen met grote handen zit, maar de joystick lijkt wel speciaal op maat voor mij gebouwd! De knoppen zijn goed bedienbaar en je zal niet zo snel (per ongeluk) een knop indrukken.

Functionaliteit

Ik weet niet echt wat ik hier over moet zeggen bij een joystick :). Hij doet wat hij moet doen en hij is niet draadloos, dit vind ik echter helemaal geen probleem.
Wat verder nog wel leuk is om te vermelden is het knuppeltje boven op de joystick dit zorgt toch weer mooi voor 4 extra functie's. Helaas zijn de 6 buttons links onderaan misschien iets teveel van het goede (ik gebruik ze althans niet).

Vormgeving

Ik vind het joystick prachtig, hij past ook helemaal bij mijn desktop (alles zwart/zilver). Het joystick ziet er ook lekker modern uit.

Bouwkwaliteit

Hij is gemaakt van plastic en de knopjes zijn ook van plastic, maar ales voelt goed solide aan. Ik gebruik het joystick nu al meer dan 3 maanden en nog steeds geen knopje dat het niet doet.

Die is natuurlijk perfect. Als u een beetje krap bij kas zit (zoals ik altijd ben), is dit echt een goede keus.

---------------

Mijn eerste survey dus aub niet te streng :).

Heb jij ook een Logitech Extreme 3D Pro?

Fotootje? Verder leuk surveytje hoor :)
Zou ik ook graag willen zien.

En nog even een kleine hint voor de spelling, het is "de" joystick als ik me eigen niet vergis ;)

Verder prima eerste survey hoor, ga zo door :)
Ik zie hem, kijk ziet er weer een beetje meer af uit.
De 6 knoppen zijn heel handig, ik gebruik ze allemaal bij Fifa2007 voor special moves.
Verder is het onzin dat je pc opnieuw moet opstarten indien USB uit pc gaat.
Dit heeft niets met de joystick te maken.
Als ik hem opnieuw in USB poort steek werkt ie direct prima (Vista en XP).
Zweterige handen klopt idd.
Knoppen zijn niet zo heel stevig.
- die extra knoppen ga je wel waarderen als je een serieuze flightsim speelt, en niet BF2 ;)

- en over USB... ik kan hem zo vaak in en uit pluggen als ik wil zonder te hoeven rebooten. Check je chipsetdrivers anders even.

- extra pluspuntje:
+ het is echt een oerdegelijk apparaat (i.t.t. een vorige van Trust)
Zonder Force FeedBack? Ik dacht eigenlijk dat FFB een must was wanneer je een beetje realistisch met IL2 aan de gang wilt.

Het valt me op dat je zegt dat het juist praktisch is voor kleine handen. Ik heb een Logitech Wingman gehad en mijn vingers waren daar veel te kort voor. Reuze onhandig. Ze moeten er dan wel erg veel aan verbeterd hebben. Toch zien de grip en de plaatsing van de knoppen bovenaan er op het oog niet veel anders uit.
Voor force feedback heb je de Force 3D Pro
Ik heb deze joystick ook, alleen staat hij niet heel extreem stevig in het midden en kan ik hem best makkelijk bewegen, is dit normaal?
Ik heb deze joystick nu al heel lang (aantal jaren) alleen heeft hij het laast begeven hij detecteerd mijn beweging naar rechts niet meer. Verder top ik gebruikte de 6 knoppen wel