Dell ST2220T Touch Zwart Review

Tweddy 18 december 2011, laatste update op 18 december 2011, 735 views

Dell ST2220T Touch Zwart

Pluspunten

• Fraaie kleuren
  • Scherp HD beeld
  • Touchscreen

Minpunten

• Niet in hoogte verstelbaar
  • Onbruikbare speakers
  • geen webcam
  • Slechte bereikbaarheid kabels en andere ingangen

Uiterlijk

Een apart uiterlijk natuurlijk met een uitklapbare achtersteun. Hij staat wel stevig, daar niet van maar jammer genoeg niet in hoogte verstelbaar. De kabels gaan een beetje lastig in de monitor want je komt er slecht bij. Gelukkig hoeft dit maar zelden te gebeuren dus geen minpunten hier. De rand om de monitor is ietwat breed maar niet storend. De speakertjes aan de onderzijde zijn ronduit in goedkoop plastic uitgevoerd. Gemiste kans want de monitor voelt als geheel erg degelijk aan.

Beeld en touchscreen

Het beeld is mooi scherp met fraaie kleuren. Ik was een beetje huiverig voor het glossy scherm maar van storende reflecties heb ik in de praktijk geen last. Zelf doe ik veel aan foto- en filmbewerking en de beelden zien er echt prima uit. Ik speel bijna geen snelle games maar HD-films met veel en snelle bewegingen verwerkt de monitor goed.

Zelf zit ik altijd recht voor de monitor dus kijkhoek vind ik zelf onbelangrijk, maar als iemand naast me zit kan deze nog goed meekijken. Het beeld wordt wel iets donkerder maar niet noemenswaardig. Het is overigens allemaal weer veel beter dan mijn oude lcd monitor!

Ik heb de monitor werken op Windows 7 en de touchscreenfunctionaliteit werkt direct en zonder driver te installeren. Vooral mijn kinderen vinden tekenen met hun vinger op het scherm helemaal geweldig. Zelf oefen ik er soms een presentatie mee maar voor de rest maak ik er nog niet veel gebruik van, alhoewel dit misschien verandert met de komst van Windows 8 in 2012.

Onder mijn vorige monitor van Dell hing een bijbehorend speakersetje wat eigenlijk heel mooi en vol geluid voortbracht. De ingebouwde speakertjes van deze monitor echter klonken tot mijn schrik schel en blikkerig en hebben ook geen fysieke volumeknop. Onbruikbaar dus. Jammer dat Dell hierop bezuinigd heeft want hier was heel wat beters van te maken. Nu zit ik weer op een bureau in de woonkamer met extra rotzooi (losse speakers + bekabeling) op mijn bureau. De ingangen voor hoofdtelefoon en de usb-poorten zitten ook een beetje onhandig aan de zijkant verstopt. Wanneer begrijpen fabrikanten nu eens dat dit soort dingen direct voor het grijpen moeten zitten en dat je niet eerst je monitor naar voren wilt schuiven om het e.e.a. te kunnen vinden.
Als laatste mis ik een ingebouwde webcam. Elk tablet, laptop of telefoon is tegenwoordig uitgerust met de mogelijkheid van videobellen maar hier is een simpele cam weggelaten. Juist op zo'n monitor had dit juist niet mogen ontbreken.

conclusie
Prachtig en scherp beeld, dus het belangrijkste doet deze monitor uitstekend.
De touchscreenfunctionaliteit is gewoon een leuke extra feature.
De kwaliteit van de speakers is echt heel slecht en er ontbreekt een webcam.

Al met al een mooie monitor waar ik vast weer vele jaren veel plezier aan ga beleven.

Heb jij ook een Dell ST2220T Touch Zwart?