Canon Pixma iX6550 Review

konienNewbie 16 december 2011, 1.841 views

Canon Pixma iX6550

Pluspunten

• gemakkelijk instelbaar
  • prachtig fotoprints!
  • A3 en A3 plus mogelijk
  • printer is niet duur in aanschaf voor een A3 ( +) printer
  • goeie service van Canon

Minpunten

• originele Canon inkt is erg duur
  • en het verbruik is best hoog

Inktverbruik Score: 2
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 3
Al een tijdje heb ik deze printer nu. Toen ik de printer twee weken in bezit had kreeg ik steeds een foutmelding.
Nergens kon ik de betekenis van deze foutmelding vinden dus contact opgenomen met Canon. Bleek een technisch mankement en het best was dat ik de printer ter reparatie op zou sturen.
Dat bleek achteraf gemakkelijker dan het op het eerste gezicht leek.. De printer werd bij mij thuis opgehaald en krap een week later weer keurig thuis afgeleverd. Alles gratis. Ook de reparatie was gratis- garantie.
Ik vond de geboden service van het ophalen en thuisbrengen erg fijn!
De printer werkt sindsdien perfect. Ik heb geen foutmeldingen meer gehad.
Deze printer heb ik speciaal aangeschaft omdat ik op groter formaat wilde printen. A3 en A3 plus zijn mogelijk. De printer zelf was voor een A3 printer niet duur!
Dat gaat ook erg goed!
Ik print voornamelijk foto's. Daarvoor gebruik ik wel de originele Canon inkt omdat ik dat het meest vertrouw. Het is wel duur en de inkt gaat best snel op als je doorprint...
Maar de resultaten vind ik ronduit schitterend!!
Ik heb de printer goed gekalibreert en ik gebruik mooi papier ( illford galerie smooth pearl ) . Het papierprofiel kun je gemakkelijk instellen voor de printer.
( Ook op goedkoop Aldi papier krijg ik prima resultaten trouwens, maar dat dure papier is wat verfijnder.)
Ik heb nooit een printer gehad waarmee ik zo vrij moeiteloos een print kreeg die er hetzelfde uitzag als wat ik op mijn beeldscherm zie.
Echt super!
De leraar van mijn fotografieklas ( ik volg lessen op een academie in Belgie) vroeg aan mij waar ik mijn foto's had laten afdrukken, want hij vond de afdrukken zeer 'schoon ' ...!!
Een groter compliment had hij me niet kunnen geven.
Kortom: ondanks dat ie wat duur is in gebruik ( maar welke goeie printer met goeie inkt is dat niet? ) ben ik super tevreden over deze printer!

Heb jij ook een Canon Pixma iX6550?