Scythe Mugen Review

IfThenElse 17 augustus 2007, 694 views

Scythe Mugen

Pluspunten

• Stil
  • Zeer goede koeling

Minpunten

• Groot

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Heb deze koeler op m'n E6750 systeem zitten op een Asus P5K bord in een Antec Sonata III kast.

Ben zeer tevreden over de koeler. Hij is zeer stil en koelt prima.

Temperaturen zijn idle erg laag (22 a 23 graden). Stressed zo'n 32-35 graden gezien op standaard 2.6 Ghz Overclocked tot 3,2 Ghz hield hij het netjes op zo'n 42 graden. Geluidsproductie werd niet waarneembaar hoger met stressen.

Montage kan ik niks over zeggen want had processor + koeler laten monteren.

Moet wel zeggen dat het een erg grote koeler is dus houdt daar wel rekening mee! (In mijn mobo/kast combi kan ik nog wel overal bij met deze koeler erin).

Heb jij ook een Scythe Mugen?

Mijn Arctic-Cooling Freezer 7 Pro houdt een E6600 op 3.2 Ghz ook onder de 42 graden.. Ik had toch wel wat beter verwacht van deze koeler, aangezien hij zo twee keer zo duur is. :X
Ligt er ook aan wat voor kast je hebt hé?
was het niet zo dat je er bij deze processor ongeveer 15 graden moest bij tellen? Ik heb hem ook, speedfan geeft bij mij nu 22 en 24 graden aan voor de cores. Ik denk niet dat dat echt de kern temps zijn, want die van de omgevingstemperatuur in de kast is nu zelfs iets hoger ;)