Razer Vespula Review
Ik heb deze muismat 5 dagen geleden gekocht bij de Media Markt voor € 39,95. Daarvoor kocht ik een Razer Goliathus, welke ik toen teruggebracht had omdat deze na 2 weken al kapot ging. De Razer Vespula heb ik gebruikt in combinatie met een Steelseries Kinzu optische muis.
Bij het uitpakken kwam ik niks vreemds tegen. Alles zag er netjes uit. In de doos vind je de muismat, met een speed kant, en een control kant. Daarnaast zit er een polssteun van gel onder. Deze polssteun is monteerbaar en demonteerbaar. Ik zelf vond de steun lastig omdat ik er niet aan gewend was, maar iedereen heeft daar een eigen mening over.
Ik gebruik zelf altijd de Speed kant van de muismat. Ik speel altijd FPS spellen, en heb daarom bij de speedkant het meeste...
Pluspunten
Prijs; Features, een mooie mat met polssteun en 2 kanten voor verschillende gamers; de doos :+
Minpunten
Heel erg slijtagegevoelig; klein; de polssteun vind ik persoonlijk niet handig;
Eindoordeel
Bij het uitpakken kwam ik niks vreemds tegen. Alles zag er netjes uit. In de doos vind je de muismat, met een speed kant, en een control kant. Daarnaast zit er een polssteun van gel onder. Deze polssteun is monteerbaar en demonteerbaar. Ik zelf vond de steun lastig omdat ik er niet aan gewend was, maar iedereen heeft daar een eigen mening over.
Ik gebruik zelf altijd de Speed kant van de muismat. Ik speel altijd FPS spellen, en heb daarom bij de speedkant het meeste baat. Na de speedkant 4 dagen gebruikt te hebben, begon deze krassende geluiden te maken. Ik maakte regelmatig de muis en het oppervlak van de muismat schoon, maar de geluiden bleven aanhouden. Ik besloot om de muismat is te bekijken, en toen kwam ik tot de conclusie dat er al een heleboel krassen zichtbaar waren. Dit na 4 dagen gebruik. Ik heb toen de mat omgedraaid en de control kant gebruikt. deze maakte weinig tot geen geluid, omdat deze nog ongebruikt was.
De dag erna besloot ik om mijn oude ietwat versleten Roccat Taito er weer bij te pakken. Deze muismat is heel erg slijtagegevoelig, wat juist in strijd is met wat er op de doos staat. (Abrasion resistant). Daarnaast maakt hij ook nog veel geluid. Sommige mensen kunnen zich hieraan gaan ergeren.
Ik zou mensen met een goedkopere muis deze muistmat niet aanraden. Hij ziet er leuk uit, en heeft leuke features, maar lmet een muis met mindere skates zal de mat waarschijnlijk niet langer dan een half jaar tot een jaar zal deze meegaan bij dagelijks gebruik. De prijs daarintegen vond ik best redelijk in verhouding tot wat je ervoor krijgt. Een muismat met 2 kanten, voor gamers met verschillende smaken. Ik vind het wel een nadeel dat je de polssteun er niet zo goed vanaf kunt halen. Als je de polssteun niet gebruikt, zou het kunnen zijn dat de druk op de muismat na verloop van tijd zorgt dat de mat buigt. Ik heb hier verder geen ervaring mee maar voor mij ziet het er zo uit.
Reacties (4)
Waar is dat op gebaseerd? En waarom is de prijs (40 euro) wel redelijk, als het maar een half jaar mee gaat?Ik zou niemand deze muistmat aanraden. Hij ziet er leuk uit, en heeft leuke features, maar langer dan een half jaar tot een jaar zal deze mat niet meegaan bij dagelijks gebruik.
Ik zou zeggen dat er vuil (zand ofzo?) op je muismat / onderkant van je muis moet hebben gezeten, of dat de teflon voetjes (die elke muis tegenwoordig toch wel heeft) op zijn, of eraf gevallen...
[Reactie gewijzigd door Erkel op 25 juli 2024 04:01]
Dan zul je zelf wel iets met het muismatje doen, heb mijn Razer Goliathus al zeker 10-11 maanden en hij wordt intensief (elke dag 6-7 uur) gebruikt en hij ziet er nog uit als nieuw.Daarvoor kocht ik een Razer Goliathus, welke ik toen teruggebracht had omdat deze na 2 weken al kapot ging.
Ook gebruik je de Steelseries Kinzu, opzich een leuk muisje, goed genoeg, maar door de slechte voetjes (mijn mening) kan dit ook ervoor hebben gezorgd dat de muismatten snel stuk gingen. Razer muizen hebben daarom volledige zolen ipv. kleine stripjes.
[Reactie gewijzigd door Apart op 25 juli 2024 04:01]
Daarnaast, mijn razer goliathus kan ook een fabricagefoutje hebben gehad, aangezien de gestikte zijkant begon los te laten op de plek waar ik mijn hand nooit had. Ik wil er niet mee zeggen dat het een slechte mat is. In tegendeel zelfs, ik vond die goliathus wel fijn.
Als ik het goed begrijp is het meer een muismat waar je een razer muis op moet gebruiken?
[Reactie gewijzigd door evolution536 op 25 juli 2024 04:01]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/294826/troll-face-quest.png?f=community)
/u/426872/crop65857b9defacc_cropped.png?f=community)