Specificaties 40" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE40D5000 Review

cmegens 15 december 2011, laatste update op 15 december 2011, 1.445 views

Samsung UE40D5000

Pluspunten

• Goed beeld
  • Goede aansluitmogelijkheden
  • Erg Plat
  • Dunne niet storende bezel

Minpunten

• Geluid is soms wat vlak - Externe versterker is een aanrader
  • Programmainfo mist tijdens het zappen

Heb deze TV nu ongeveer 6 maanden en in die tijd erg tevreden. Een mooie en erg platte TV die zowel op de voet als aan de muur er zeker mag zijn! De beeldkwaliteit is goed, zeker in verhouding met de prijs die je betaald. Wel heb ik in begin het contrast, backlight, verzadiging en helderheid wat naar beneden moeten schroeven. Samsung heeft nogal de neiging om de kleuren te overschreeuwen (dat werkt blijkbaar lekker in de showroom) maar er zijn genoeg mogelijkheden om dit te corrigeren.

Geluid van de TV valt mij op zich niet tegen. Het is wat vlak en mist wat lage tonen, wat vaak is bij de echt platte TV's. Voor gewoon dagelijkse TV is dat niet zo erg vind ik. Bij films en voetbal gaat echter wel de versterker aan.

De aansluitmogelijkheden zijn in orde. Vier HDMI aansluitingen is vaak voldoende. Daarnaast zijn er 2 USB aansluitingen, waarmee je dus allerlei media af kunt spelen. De TV pakt zelfs SRT ondertitelingen. Het menu en de afstandsbediening zijn ook overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Samsung levert er een degelijke, dikke afstandsbediening bij.

Het enige minpunt aan de TV vind ik de programma informatie. Deze is op te vragen zowel via de info en guide knop. Deze komt echter niet tevoorschijn als je aan het zappen bent. Een functie die oudere Samsung modellen wel hebben en ook de losse digitale tuners. Dit is vooral handig om te zien welk programma op is als je net in de reclame aan het zappen bent. Het lijkt een klein detail, maar voor mij toch wel een gemis.

• Apple TV
  • PS3
  • Samsung Home cinema set

Heb jij ook een Samsung UE40D5000?

Wat ik jammer vind is dat deze tv NET niet wordt ondersteund door de iPhone Remote app
Dat is waar. Maar als je daar echt gebruik van wilt maken dan kan ik je de Apple TV aanraden! Heb deze sinds kort en had hem veel eerder moeten kopen. Alle Apps die Samsung op de andere modellen aanbied zijn in een klap totaal overbodig. Uitzending gemist ed werkt nu zo veel beter. Gewoon opzoeken op je iPhone en meteen doorzetten naar je TV.

Mijn inziens kun je, als je een iPhone, iPad of iPod hebt, beter de 110 euro investeren in een Apple TV dan in een Samsung TV die wel Apps ondersteund.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 15 december 2011 13:20]

Gebruik je deze ook in combinatie met een Ci+ module toevallig?
Nee, waar ik woon hebben we KBG. KBG geeft alle kanalen digitaal door zonder smartcard, dus de CI+ module is voor mij niet nodig.