3R System R202Li Zwart Review

sjirafje 16 augustus 2007, laatste update op 17 november 2015, 1.107 views

3R System R202Li Zwart

Pluspunten

• de prijs
  • schermpje
  • temperatuur gestuurde fan controller (met accoustich alarm wanneer de fan niet draait)
  • 2 fans inbegrepen (geluid komt niet boven het geluid van de overige hardware)
  • airduct inbegrepen
  • schermpje met temperatuursensors (met accoustich alarm wanneer de temperatuur boven vooraf infestelde waarde komt)

Minpunten

• mogelijk krasgevoelig
  • vrij dun materiaal
  • drives steken iets af tegen de kast (kleur)
  • klokje van het schermpje moet je telkens opnieuw instellen

Omdat m'n review op het forum misschien niet gevonden word heb ik hem hier ook maar geplaatst

Linkje naar de site van de fabrikant:
pricewatch:
Andere review:
Topic op GoT:

Specificaties:
Dimension : 180(W) x 415(H) x 440(D)
Drive Bays : 5.25" x 4ea / 3.5" x 8ea (Hidden : 6)
Form Factor : ATX, Micro-ATX
Weight : 5Kg
Colors : Silver, Black
Expansion Slots : 7 Slots
Rear Fan : 80mm 1ea
Side Fan : 80mm 1ea
Port : USB 2.0 x 2ea / IEEE1394 / MIC / SPK
CAG 1.0 : Duct + 80mm Fan on Side Panel

De R202Li komt in een gewone standaard doos, stevig maar niets bijzonders. Bijgeleverd zijn een korte handleiding en wat schroefjes etc.

Wat het eerst opvalt aan de kast is natuurlijk het scherm. Dit is een gewoon lcd scherm (rekenapparaat schermpje ;) ) met blauwe backlight. Op dit scherm word de temperatuur van cpu, snelheid van de fan, hd activiteit en de tijd :+ Er zit een aparte temperatuur sensor bij zodat er geen gebruik van de onboard sensor hoeft te worden gemaakt. Installatie is heel simpel en word ook duidelijk in de handleiding uitgelegd. Ook hoe de overige stekkertje aangesloten moeten worden staat hier in.

In de case zitten 2 fans, aan de achterkant een 80 mm “omega” en aan de zijkant nog een 80mm “omega” maar dan met een zogenaamde verstelbare airduct, dit om je cpu nóg beter te koelen ;)

De strak vormgegeven voorkant is volledig van kunstof. Dit ziet er vrij stevig uit. Het is in de zelfde kleur gespoten als het metaal. Let er op dat het een beetje een metalic kleur is, dus je cd/dvd spelers zullen wel een beetje afsteken. Dit is natuurlijk makkelijk te verhelpen door ze te stealthen, wat ik zelf inmiddels ook gedaan heb. http://www.subzerotech.co...sz_articles_display&id=14

Het mataal van de kast zelf is niet erg dik, maar des ondanks is de kast wel erg stabiel. De meeste randjes zijn netjes omgevouwen zodat, ik tenminste, er geen scherpe randjes aan kon vinden.
De kast heeft veel openingen waardoor frisse lucht aangezogen kan worden. En dit komt natuurlijk de temperatuur van je kast ten goede. Het geluidsniveu word daardoor helaas wel iets hoger. Vooral het stofzuigergeluid van mijn leadtek 6800LE (welke vlak achter het grote rooster zit) is goed hoorbaar. De "omega"fannetjes zijn erg stil ik kan ze niet horen door het geluid van de overige hardware.

Conclusie:
Op het schermpje, met een lekker hoge *bling* *bling* gehalte, na bied de kast geen extra dingen. Wel word je pc mede door de 2 fans vrij goed gekoeld, maar dit gaat wel ten koste van het geluidsniveau. Verder is het wanneer je er niet al te ruig mee omgaat een vrij degelijke kast. Hoelew ik nog geen krassen heb kunnen ontdekken, heb ik het idee dat ie wel vrij snel krast.
Hij is niet erg groot, maar bied wel plaats aan alle standaard hardware. en je hebt dan ook nog de ruimte om er bij te kunnen.

En nou moet je zelf maar afwegen of dit voor jou een geschikte case is :P

Heb jij ook een 3R System R202Li Zwart?

Hey,

goede review!

Ik heb deze kast ook en dat met dat klokje klopt niet helemaal. Tenzij je perongeluk op reset duwt, want om de tijd te onhouden zit er eigenlijk een baterij in......Heb de voorkant er al afgehad.

De fan hebben vrij weinig flow maar zijn uitermate stil. De fan die voren kan geplaatst worden kan vrij weinig lucht aanzuigen, dat is jammer.....

Neem de temperaturen met een korreltje zout! Vooral als je een sensor in de koeler van je CPU ofzo steekt dan is het verschil vrij groot.

Benjamin

[Reactie gewijzigd door BenjaminX2 op 16 augustus 2007 23:11]

Over dat klok je heb je gelijk. Waarschijnlijk heeft er bij mij van het begin af aan een lege batterij in gezeten. Ik heb deze namelijk recentelijk vervangen en nu houd hij de tijd wel netjes bij. :)