Apple iPhone 4S 32GB Wit Review

sdekker 15 december 2011, 1.531 views

Apple iPhone 4S 32GB Wit

Pluspunten

• Snelheid lijkt hoger...
  • Foto en film kwaliteit
  • Volume audio via speaker
  • Looks & build kwaliteit

Minpunten

• Accu wel heeeel snel leeg
  • Scherm mag groter
  • iOS zo wat meer tweak functies mogen bieden
  • Siri is onbruikbaar in het/ voor Nederlands

Omdat mijn iPhone 4 nat was geworden en het geluid niet meer werkte heb ik al snel de overstap naar de 4S gemaakt. En gekozen voor de witte omdat deze tussen alle saaie zwarte iPhones eruit springt.

Wat valt me tegen:
Siri heb ik geprobeerd maar na diverse mislukte pogingen weer uitgezet. Ik was me ervan bewust dat alleen Engels werd ondersteund maar dacht dat dat wel goed zou komen omdat ik op mijn werk alles in het Engels doe. Echter, Nederlandse namen zijn niet herkenbaar. Ik hoop dat dit goed komt want dan kan het een mooie functie zijn.

Ook lijkt de software nog niet geoptimaliseerd voor de 4S. Er zitten wat hickups in (iOS 5.01) en accuduur is slechter dan op de 4. Op mijn oude 4 met iOS 5 had ik daar minder last van.

Daarnaast mis ik functies als snel wisselen van taal (op mijn werk is alles in het Engels maar prive in het Nederlands), het snel aan/uitzetten van Wifi (op werk biedt Wifi beperkt functionaliteit).

Fijn dat de GPU 7x sneller is maar ik gebruik hem vooral zakelijk. Daarbij merk je weinig verschil.

Het scherm had groter gemogen; 3,5" is niet heel veel en gelijk aan de eerste iPhone die al weer 4 jaar geleden uitkwam.

Waar ben ilk blij mee:
Wat wel blijft is de super bouwkwaliteit, design en hoeveelheid apps. Dit is werkelijk top!

Je kan in het donker betere foto's maken dan voorheen en beeldstabilisatie levert scherpere foto's op.

Het scherm is nog steeds superscherp en heeft mooie kleuren. Alleen mag het wel groter.

Als ik eerlijk ben had ik geen nieuwe iPhone gekocht als de oude geen geluid meer gaf. De meerwaarde/verbeteringen vind ik daarvoor te beperkt. Tuurlijk de 4S is een stukje sneller en de foto's en video's zien er zeker beter uit. Maar een grote stap, nee dat is het niet.

Heb jij ook een Apple iPhone 4S 32GB Wit?

Meer advertenties

Siri is nog in beta, het zal ook in het Nederlands verschijnen.
Eerlijke review :) Alleen als ik zo kijk naar de negatieve eigenschappen die je noemt, dan komen er bij mij wel wat vragen op ;) Misschien zou je dat nog wat willen toelichten in je review? Je had graag een groter scherm gezien en iOs had meer tweak functies mogen bieden. Zijn dat niet essentiele kenmerken van enkele andere (android) telefoons die momenteel verkrijgbaar zijn?

Je review is al niet zo heel lang, dus misschien kun je je keuze nog wat toelichten, want met deze negatieve eigenschappen vraag ik me dat wel echt af, zeker als je al een iphone 4 had, en dus wist dat het scherm klein was, en iOs niet tweakbaar ;)
Dank voor je commentaar! Ik heb e.e.a. uitgebreid/verduidelijkt.

Ik ging weer voor Apple omdat de iPhone nog steeds super is. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet teleurgesteld kan zijn over het kleine scherm of afwezige tweaks. De voordelen wegen duidelijk op tegen de nadelen. Nieuwe versies van iOs zullen bugs verhelpen en mogelijk tweaks leveren; SIRI zal ook eens komen in het Nederlands.
Snap niet wat mensen tegen het 3.5 inch scherm hebben, vooral met die PPI. Ik vind persoonlijk die schermen van die Android toestellen echt belachelijk groot, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Als je niet van die dunne vingers hebt, is het niet zo makkelijk om op dit scherm binnen een website te navigeren.
Bedankt voor je review, zat te overwegen om hem aan te schaffen. Maar...

Toch heb ik er vanaf gezien. Ik kom er niet overheen dat de werknemers in de fabrieken van Foxconn het er slecht hebben.
- Krijgen 1 euro per uur
- Overwerk wordt niet betaald, idd ze werken heeeel veeeel over!
- Mogen niet met elkaar praten
- Zelfmoord komt extreem veel voor, vooral voor een bedrijf!
- Foxconn heeft netten opgehangen om springende werknemers op te vangen.
Stel voor dat jouw werkgever dat zou moeten doen ...
- Apple heeft vorig jaar 4.1 MILJARD euro nettowinst gemaakt.

Wat Steve er zelf over zegt
New York Times
Wat Apple er zelf aan doet

Gezien de positie van Apple kunnen ze een enorm verschil maken. Daar is echter motivatie voor nodig, dit snappen ze het beste door het 'voorlopig' niet kopen van hun producten, hoe pijnlijk ook.

Zie ook sumofus.org en change.org voor het tekenen van een petitie.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door neboekadnezar op 11 februari 2012 13:58]

Serieus? Zat je echt te overwegen om er een aan te schaffen?

En wat voor toestel heb je nu in gedachte (welke niet bij Foxconn wordt gemaakt)?
Waarom zou je hieraan twijfelen? Ik snap je, je wilt weten of ik niet een of andere hypocriete lul ben. Goeie vraag.

Ik doe er in dit verhaal niet toe. Het gaat mij om de arbeiders die daar in de shit zitten.

Ik vrees voorlopig geen ander toestel, dan maar. Wordt zowat allemaal door Foxconn gemmaakt. Heb nu al 5 jaar de SE K800i, die het nog prima doet.

[Reactie gewijzigd door neboekadnezar op 11 februari 2012 15:02]