Specificaties 15,6" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX838V Review

RapithunderNewbie 14 december 2011, laatste update op 17 juni 2012, 429 views

Asus K53SV-SX838V

Pluspunten

• speakers
  • prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• hardeschijf staat niet in verhouding met de rest van de hardware
  • ingang voor de oplader zit aan de linker kant

bij mij thuis hebben we 2 pc's waarvan er maar 1 fatsoenlijk is en die pc moest ik delen met mijn 2 zussen dus wilde ik een eigen laptop hebben. dus ik ging op tweakers price watch kijken naar een laptop met een 15.6 inch scherm. Dit wilde ik omdat ik een fatsoenlijk scherm wilde hebben maar toch nog een beetje mobiel wilde blijven. Ik wilde een snelle laptop met een redelijke grafische kaart want gamen vind ik niet heel belangrijk. Ook had ik geen heel groot budget: zo rond de 700 euro.
Na wat zoeken kwam ik op deze laptop omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding heel goed vond en ik heb goede ervaringen met asus.

Design
het design van de laptop is door zijn rode kleur opvallend maar niet bijzonder mooi vind ik. Dit wist ik al van te voren en ik vind het design ook niet zo belangrijk.

Sherm
Het scherm is gewoon goed het is mooi scherp en helder maar niet heel bijzonder. De kijkhoeken zijn behoorlijk slecht maar dat vind ik niet erg want je kijkt toch altijd recht van voren naar je laptop.

Accuduur
De accuduur verraste me positief. Ik had verwacht dat je met zo'n krachtige laptop geen lange accuduur zou hebben maar als je gewoon een beetje aan het internetten bent haal je de 4 uur wel.

Toetsenbord+speakers+aansluitingen+mousepad
Het toetsenbord is fijn, alle toetsen zijn los van elkaar. De speakers van de laptop zijn van altec lansing en zijn best wel goed voor en laptop. Overal op internet staat dat deze laptop qua aansluitingen 3x usb 2.0 heeft, maar hij heeft 2x usb 2.0 en 1x usb 3.0 misschien niet heel nodig maar toch altijd leuk.
De rest van de aansluitingen kun je bij de specs zien. De mousepad is erg fijn, hij is lekker groot en ondersteunt multi gestures (ik geloof dat het zo heet) wat ik vooral erg fijn vind is het scrollen door met 2 vingers over de mousepad heen te gaan, hierdoor is een losse muis al een stuk minder nodig(het is nog steeds wel handig)

Snelheid
Als je naar de snelheid van de laptop kijkt werd ik toch een beetje teleurgesteld. Voor het dagelijkse gebruik is hij niet extreem snel, wat je wel zou verwachten met zo'n processor. Maar de hardeschijf heeft maar 5400 rpm en dat vind ik niet echt in verhouding staan met de processor. De snelheid van de laptop wordt flink achteruit gehaald door de relatief langzame hardeschijf en dat vind ik erg jammer. maar wanneer de laptop goed en wel is opgestart is hij toch nog behoorlijk snel. Zeker voor internetten is hij zeer geschikt. Over het internetten; ik heb in ons hele huis gewoon goede ontvangst.

Heb jij ook een Asus K53SV-SX838V?

Een tip neem een ssd, icm met deze laptop is het zon groot verschil !