Spire SilverGrease Review

Roderiktweaker 13 maart 2008, 1.503 views

Spire SilverGrease

Pluspunten

• Goedkoop
  • Kool effect (Op P4's )
  • Makkelijk

Minpunten

• Geen

Warmtegeleiding Score: 4
Algemene beoordeling :

Heb voor de grap eens 4X Coolpasta gekocht. Bleek het ook nodig te hebben. want Bij mijn laptop (3jaar oud) hadden ze GEEN pasta op de CPU gesmeerd. Dus heb ik deze maar ingesmeerd (fan had ik eerder al schoongemaakt dus dit was niet meer nodig)

Warmtegeleiding :

thermal conductivity : > dan 2.17W/M-K
thermal Resistance : < 0.06 Graden -in/W
10% Silver

Prestaties In de echte wereld

Zegt mij allemaal niets. maar ook snel naar de temparatuur gekeken bij een 100% belasting.

Als windows Opstart : 36Graden
100% verbruik (langdurig ) Maxtemp :
Eerst 72 Graden
Nu MAX :50/60Graden
Verschil : 12 Graden

Hij word ook minder snel heet, erg handig met een laptop. Waardoor de fan pas later aanspringt dan voorheen

Gebruiksgemak: zit in een spuitje erg makkelijk dus (met dopje)
Prijs : E2,- goedkoop te noemen Nettoweight : 0.5 Gram
Laptop : SIMENS AMILO l7300-x
Intel Pentium Celeron 1,5Ghz

Gebruikers ervaring na een half jaar
Bijna allen 4 te tubes zijn nu op. Omdat ik ze allemaal wel gebruikt heb. Ik moet zeggen dat het altijd een positieve uitwerking heeft gehad. Bij een P3 600Mhz laptop scheelde het ook weer 10Graden waardoor de CPU Fan nauwelijks meer aan sprong, Ook een P4 2,6Ghz kon hij met een gekrast coolblock keurig cool houden. Alleen ik denk dat het voor hedendaagse Q'ts een beetje te kort schiet allemaal. Maar dat zou de toekomst wel leren.

Voor dat geld. Is het handig om bijvoorbeeld 5 tubes te kopen. Dit omdat hij goede standaard pasta is die toch altijd wat beter is dan de standaard pasta. je kan je er geen buil aan vallen. Ik ga het zeker weer bestellen !

Heb jij ook een Spire SilverGrease?

4 tubes op in zo'n korte tijd :/ ? Ik doe al 12 procs met een enkele tube AS5 - weet je zeker dat je het er niet veel te dik opsmeert?
-off topic-

Even te reageren op geen koelpasta op de heatsink van de Amilo L7300. Deze systemen hebben inderdaad geen koelpasta, maar in plaats hiervan zou er als het goed is een soort van zilver stickertje op de heatsink moeten zitten (ofwel thermal pad).

-on topic-

inderdaad 4 tubes in korte tijd, maar wel netjes voor een review, vraag mij alleen af of de temperatuur aflezing correct is.
ik moet ergelijk zeggen dat ik nog 3 halflege tubes heb. Ik verkoop redelijk wat computers. Dus die moeten even fris worden gemaakt. uitstoffen en een nieuwe laag koelpasta. Dus het is niet voor een CPU gedaan. Ook bij upgraden van de CPU breng/moet je een nieuw dun laagje aanbrengen.

het zijn ook nogal kleine tube's en heb aardig wat CPU's ingesmeerd hiermee. en ik smeer liever het prutje op een CPU die al 2 maande met lucht in de tube zit. Ik koop wel nieuwe bij een bestelling

Temperatuurmetingen zijn natuurlijk altijd in twijfel te trekken. Bij laptop's merkte ik wel geluidsverschil

[Reactie gewijzigd door Roderiktweaker op 13 maart 2008 08:54]

Nette review, een te lage waardering... 2 sterren... wat moet je nog meer vertellen over koelpasta... :? +3 wat mij betreft :)