JVC KD-G731 Review

kevlar 9 december 2007, laatste update op 23 mei 2008, 1.977 views

JVC KD-G731

Pluspunten

• goed geluid
  • USB
  • nifty afstandsbediening :-)
  • mooi apparaat!

Minpunten

• geen line in
  • geen SD slot

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze radio nu ca. 1,5 maand in bezit. Hiervoor had ik de radio die ze in december bij de Aldi in de aanbieding hadden, maar dat was echt een waardeloos ding.

De reden dat ik deze gekocht heb is omdat ik graag een USB poort wilde hebben en niet teveel geld wou uitgeven.

Ik ben echt zeer tevreden over deze radio! Ik vind het geluid echt super mooi, maar ik ben geen audiofiel... dus vaar niet blind op mijn oordeel. Hij klinkt in elk geval merkbaar beter dan het aldi ding.

De USB ondersteuning werkt goed. ik gebruik een 512MB stick en deze pakt hij zonder problemen. Helaas heb ik nog niet een externe laptop HD aan kunnen sluiten.

de MP3 en WMA ondersteuning werkt super. Ik luister veel gesproken audio welke vaak op 22Khz wordt aangeleverd, dat moet ik helaas omzetten naar 24Khz. Maar verder heeft ie alles gepakt tot nu toe.
de navigatie is erg makkelijk. je kan navigeren door de folders en vervolgens door de nummers in de folders.
voor wat ik er tot nu toe van heb gezien werkt de random functie alleen in een folder... das een beetje jammer...

de volume knop is geweldig! een klein tikje er op en hij gaat heel zacht (handig als je vrouw weer begint te kletsen ;-) )

en ik vind hem er mooi uit zien.. maar ach: beauty is in the eye of the beholder...

aanrader wat mij betreft!

Heb jij ook een JVC KD-G731?

Jammer van die line-in, maarja was te verwachten voor die prijs ! PS: Pics ? En line-out ?
Ik kan eigenlijk niet uit je review opmaken wat het nou voor apparaat is.... Is het een autoradio, een internet radio, of....?
zijn er trouwens autoradio's die een externe hardeschijf ondersteunen
en niet alleeen stickjes ?
Kenwood heeft een harddisk die op Kenwood-autoradio's met cd-wisselaar-bediening kan...

Of je je eigen harddisk op een autoradio aan kan sluiten, weet ik niet. Vraag me ook af of al dat geschok goed is voor je hd.
Over de navigatie: hoeveel folder-nivo's ziet hij? Kun je bijvoorbeeld een folder Artiest maken, daarbinnen een folder Album en daarbinnen de losse tracks, of ziet hij dan alleen de Artiest-folder?
Dan kan ik daar rekening mee houden met de namen van mijn mp3's
Als je 2 x mode+6 doet dan kun is de random over de hele usb stick en niet alleen de map. (ik heb usb stick van 2 GB en die gebruik ik ook voor portableapps en dan is het wel handig dat hij alleen de map met mp3's afspeelt)
De handleiding kun je vinden op: http://nl.jvc-service.net...strBook.cfm&Model=KD-G731

Ik ga nu proberen mijn iPod erop aan te sluiten met behulp van KS-PD100.