Logitech Ultrax Media Desktop Review

wwwhizz 15 augustus 2007, 863 views

Logitech Ultrax Media Desktop

Pluspunten

• Draadloos
  • Laptoptoetsen
  • Licht gewicht toetsenbord
  • Snelheid
  • Multimediatoetsen onder de Fn toets...
  • Volumeregeling
  • Zuinig met batterijen
  • Sterke ontvanger

Minpunten

• Software is wat vaag en groot
  • Insert niet handig in te drukken

Dit is een prachtig draadloos setje, met een ontvanger die het altijd goed doet. Het toetsenbord heeft laptoptoetsen. Ik heb het setje nu al een aardig tijdje, en heb de batterijen nog niet hoeven vervangen. De draadloze muis gebruik ik overigens niet omdat ik ook een MX518 heb, en die vind ik toch ietsje fijner. Voor een draadloze muis doet de muis uit het setje het overigens prima :)

Op het toetsenbord zit een mute-knop, en volume+muziekregeling. De extra multimediatoetsen zitten onder de F1 - F12 toetsen en zijn bereikbaar door het vasthouden van de Fn toets. Als je gewend bent aan losse multimedia-toetsen is het wel even wennen, maar ik vind het een prachtige oplossing. Een groot nadeel is dat de insert toets ook alleen maar is te bereiken door de Fn toets + Print Screen in te drukken.

Het draadloos werkt hier thuis ook door een verdieping heen nog :)

Je hebt overigens geen last van de buren met hetzelfde toetsenbord omdat je dit eenvoudig kunt beveiligen. Een groot nadeel daarvan is dan wel weer dat dit wordt geactiveerd door Ctrl-Shift in te drukken, wat toch een vrij veel gebruikte toetsencombinatie is in sommige programma's (FL Studio bijvoorbeeld).

Al met al een fijn setje waar ik zo een tweede van zou willen hebben ;)

Heb jij ook een Logitech Ultrax Media Desktop?