Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router Review
Nadat ik behoorlijk veel gezeik had met twee voorgangers (de Linksys WRT54G) http://tweakers.net/productreview/5014, toch maar besloten deze te kopen vanwege de positieve reviews hier. EN TERECHT!!!! Voor het prijsverschil van slechts een tientje eindelijk een WLAN-router die stabiel en snel is. Helemaal niets te klagen, en het schijnt dat je het bereik nog behoorlijk kunt optoppen dmv 3rd party firmware. Met de standaard-uitrusting is het bereik voor mij al meer dan genoeg. Doorvoersnelheid is ook hoog te noemen. Terwijl de laptop zit te printen op de netwerkprinter, ben ik ongestoord aan het online gamen. Ondertussen wordt er op een andere PC een film naar binnen gehaald. Mijn advies: nooit meer een WRT54G, neem gewoon een...
Pluspunten
Goed bereik Megastabiel Hoge doorvoersnelheid Duidelijke en makkelijke installatie voor HTK-gebruiker Complete inhoud verpakking
Minpunten
(geen)
Eindoordeel
Voor het prijsverschil van slechts een tientje eindelijk een WLAN-router die stabiel en snel is. Helemaal niets te klagen, en het schijnt dat je het bereik nog behoorlijk kunt optoppen dmv 3rd party firmware.
Met de standaard-uitrusting is het bereik voor mij al meer dan genoeg. Doorvoersnelheid is ook hoog te noemen. Terwijl de laptop zit te printen op de netwerkprinter, ben ik ongestoord aan het online gamen. Ondertussen wordt er op een andere PC een film naar binnen gehaald.
Mijn advies: nooit meer een WRT54G, neem gewoon een WRT54GL!!! Voor dat beetje extra geld een hoop zorgen minder!
Heb jij ook een Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
Ik heb de gewone WRT54G al een paar maanden en moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb.
En wat is nu eigenlijk "het verschil" tussen de WRT54G en WRT54GL ? (behalve de linux-kwestie)
De GL is dan ook alleen in het leven geroepen na de klachten over het introduceren van VxWorks op de routers, waardoor er geen 3rd party firmware meer gedraaid kon worden.
Overigens, zelf heb ik ook een v2.2 die (na de laatste firmware update) nu alweer 5 maanden vlekkenloos draait. Welke firmware draai je?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn