Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router Review

Sharky69 14 augustus 2007, 1.083 views

Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Goed bereik
  • Megastabiel
  • Hoge doorvoersnelheid
  • Duidelijke en makkelijke installatie voor HTK-gebruiker
  • Complete inhoud verpakking

Minpunten

• (geen)

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Nadat ik behoorlijk veel gezeik had met twee voorgangers (de Linksys WRT54G) http://tweakers.net/productreview/5014, toch maar besloten deze te kopen vanwege de positieve reviews hier. EN TERECHT!!!!

Voor het prijsverschil van slechts een tientje eindelijk een WLAN-router die stabiel en snel is. Helemaal niets te klagen, en het schijnt dat je het bereik nog behoorlijk kunt optoppen dmv 3rd party firmware.
Met de standaard-uitrusting is het bereik voor mij al meer dan genoeg. Doorvoersnelheid is ook hoog te noemen. Terwijl de laptop zit te printen op de netwerkprinter, ben ik ongestoord aan het online gamen. Ondertussen wordt er op een andere PC een film naar binnen gehaald.

Mijn advies: nooit meer een WRT54G, neem gewoon een WRT54GL!!! Voor dat beetje extra geld een hoop zorgen minder!

Heb jij ook een Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router?

ik zit hier met een GS :(
Mijn v2.2 WRT54G heeft de gruwelijke eigenschap 1maand super te lopen en een maand later 3x per dag te crashen... :S
Laat me raden, je hebt maar 1 maand garantie? (vervloekt!)
Ik heb de gewone WRT54G al een paar maanden en moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb.
En wat is nu eigenlijk "het verschil" tussen de WRT54G en WRT54GL ? (behalve de linux-kwestie)
Heb het kreng al een lange tijd (dit is een v2.2 en inmiddels zijn ze al bij 7 ofzo?)
De GL is een iets gemodificeerde v4 WRT54G.

De GL is dan ook alleen in het leven geroepen na de klachten over het introduceren van VxWorks op de routers, waardoor er geen 3rd party firmware meer gedraaid kon worden.

Overigens, zelf heb ik ook een v2.2 die (na de laatste firmware update) nu alweer 5 maanden vlekkenloos draait. Welke firmware draai je?
De firmware die ik iedereen kan aanraden is DD-WRT, dit is hele stabiele firmware met tientallen extra functies. Makkelijk te installeren, heel stabiel en snel, en ontzettend makkelijk te configureren. Met die firmware in je GL heb je direct het gevoel dat je eindelijk een echte router in huis hebt.
Heeft deze router ook de functie om dmv een draad het internet op te gaan?
dat heeft 99% vd routers die je los in de winkel koopt..