Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

Xardasteo 14 augustus 2007, laatste update op 14 augustus 2007, 1.687 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• 2 Wielen
  • 2 Scrollfunties
  • 1 Zoekknop
  • Een geinige maar ietwat overbodige duimsteun
  • 7 Knoppen (Scrolls meegeteld)
  • Goed uiterlijk
  • Geen Batterijen
  • Transparante Laser die op iedere ondergrond pakt
  • Aan- en uitknop
  • Redelijk licht

Minpunten

• Schijnbaar Fragiel Scrollwiel
  • Veel te hoge prijs

Ergonomie

Ik moet zeggen dat de vorm van de muis vrij appart is, dit komt onder andere door de duimsteun links van de muis. dit maakt het ook direct een rechtshandige muis. De duimsteun is wat mij betreft wel een grappig extra maar vrij overbodig. Wat ze beter hadden kunnen doen is een duimverdieping in de muis maken. zoals in de G7 die ik overigens op een andere PC gebruik. Over het algemeen heeft de muis een goed en gewaagd design. Een beetje futuristisch en daar houd ik wel van. Vandaar dat ik de ergonomie wardeer met een goed. ;)

functionaliteit

Aan knoppen komt deze muis niks te kort om maar even met de deur in huis te vallen. Er zijn maar liefst 7 knoppen voorhanden, een scrollwiel met normale en superscroll (dit activeer je door de middelste muisknop/scrollwiel indrukt). Ze zijn allemaal instelbaar, dit is zeer handig bij het spelen van games. De knoppen zijn zo geplaatst dat je ze niet per ongeluk in zal drukken tijdens gespannen 'game moments'. Het nut van het 2e scroll wielletje heb nog niet helemaal kunnen testen. Veel knop is top, vandaar wardeer ik met een goed.

Precisie

SUPERB ! Deze muis is SUPERgevoelig en hier was ik oon naar opzoek. Anders dan normale optische muizen heeft deze geen rode maar een transparatie laser en werkt op iedere ondergrond ( dag muismatje ! ). Hello zeer goed !

Vormgeving

Zoals voorheen bij ergonomie al gezegd is; Interessant en gewaagd design. Maar wel goed gelukt en Spacey. Zeer goed dus.

Bouwkwaliteit

De muis ziet er stevig uit en het is ook handig dat er geen gezeul meer is met batterijen doordat er een accu in zit. Het enige minpunt is dat het muiswiel zeer fragiel schijnt te zijn. dit merkt ik zelf ook, ik durf er niet al te hard op te drukken omdat een bekende van mij deze muis ook heeft en bij hem is het wieltje al kapot. Maar verder issie goed.

Drivers en Ondersteuning

De bijgeleverde software is eigenlijk overbodig. Windows xp en hoger hebben de goede drivers al bij zich. Dit vind ik zeer goed.

Aanvulling: De Logitech Drivers zorgt ervoor dat je toetsten zelf kunt toewijzen. De Windows Drivers zorgen gewoon voor de basic toewijzingen.
Bedankt voor deze info Prulleman

Ja, en hier veranderd de mooie dagdroom in een ware nachtmerrie.....
Ik heb de muis gekocht voor maar ¤ 50,- :/
De muis is laaaaaaaaiend duur, ik had nog geluk met de prijs, want nu betaal je gemiddeld ¤ 80,- voor deze muis. Als ik hem niet voor ¤ 50,- had kunnen kope, was ik voor de G5 gegaan. Ik had geluk. Prijs = slecht (veranderd want mensen begonnen te zeuren dat ik overdrijf).

Afgezien van het schijnbaar fragiele scrollwieltje en de zeer hoge prijs, de ideale gamermuis vandaar een welverdiende goed _/-\o_

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Heb em ook, beste muis die ik ooit gekocht heb!
Is zijn prijs meer dan waard.
Ivm het scrollwieltje: ik merk er niet echt iets van. Lijkt me vrij stevig.

Ik heb em ¤ 99 betaald, maar heb er nog geen moment spijt van gehad.
Je zegt dat de standaard windows drivers ook prima werken, maar volgens mij krijg je dan niet veel meer dan een scroll wieltje en een back/forward knop aan de praat (iig geen 7 knoppen)
Jah, nu je het zegt, het kan zijn dat dat extra wiel daarom niet echt een funtie heeft binnen windows (In games wel) Maar de rest werkt wel probleemloos :)
Ik vind de beoordeling zeer slecht een beetje overdreven, als je kijkt naar de functionaliteit, en de ergonomie, en even bedenkt dat het apparaat oplaadbaar is (accu?) dan vind ik 50 euro nog wel meevallen eigenlijk, goedkoop is een ander verhaal. als je het dan vergelijkt met de huidige prijs (¤ 80,-) kan ik me voorstellen dat jke dat duur vind, maar een beoordeling zeer slecht vind ik nogsteeds een beetje misplaatst
Tja dutchbasterd ;)
Das jou mening, vandaar dat dit mijn persoonlijke review is.
Heb je er een andere mening over, schrijf dan een eigen review.
Heb je de muis uberhaupt wel?
Ik ben het met de Reviewer eens dat 50euro erg veel geld is voor een muis. Ik ben nu zelf ook toe aan een goede muis, het moet perse draadloos zijn, en je moet ermee kunnen gamen. G7 wordt niet meer gemaakt geloof ik, weet iemand of daar nog een opvolger van komt?

Aangezien je blijkbaar ook die G7 bezit, welke vindt je "beter"?
IIIiadan, Ik vind qua precisie de Mx Revolution beter, en qua ergonomie de G7 beter.

Als je een goede gamemuis wil hebben voor een OK prijs, kijk dan eens bij de G5, mijn schoonbroer heeft deze, ziet er goed uit en is vergelijkbaar met de G7. Deze heeft overigens wel een snoer.
Ik vind jouw review erg kort door de bocht. Hoewel je duidelijk tijd hebt besteed aan de totale review krijg ik het idee dat je de MX Revo nog maar een dag of wat in je bezit hebt.

Bij functionaliteit heb je het alleen over de knoppen. Ik mis opmerkingen over de veel te korte accuduur, het gewicht van de muis, de problemen rond de afstand waarop de ontvanger moet liggen (eigenlijk in line of sight) en ga zo maar door. Ik lees weinig over de duimknop en het freeflight scrolwiel (dit zijn de enige 2 zaken waarop de mx revo eigenlijk afwijkt van een "normale muis").

Precicie: je noemt een aantal zaken als zeer goed die niet kloppen. De MX revo is niet op elke ondergrond te gebruiken (bv glas en veel metalen mousepads niet) en heeft geen hogere precicie dan een andere gemiddelde / high end lasermuis.

Bouwkwaliteit: de bouwkwaliteit van de MX laat absoluut te wensen over. Meerdere mensen hebben last van een aanlopend / slippend "free flight" scrollwiel. Ik heb al 3x een nieuwe muis gekregen wegens dit euvel. De skates onder de muis sluiten gigantisch snel. Na een paar dagen tot weken heeft eigenlijk iedereen last van krassen etc wat het glijden van de muis zeer snel ERG nadelig beļnvloed. Sommige knoppen worden niet goed ingedrukt / maken slecht contact zoals de vooruit / achteruit knoppen op de bovenkant / linker zijkant wat erg duidelijk te merken is als je deze instelt als PTT toets in bv teamspeak.

Drivers en ondersteuning: ik begrijp dat jij de muis zonder de logitech drivers gebruikt? Doodzonde als je het mij vraagt want je maakt de muis daar gelijk een stuk minder functioneel mee. De drivers van logitech zijn overigens log en buggy en vrijwel iedereen maakt gebruik van uberoptions om de muis uberhaubt redelijk te kunnen configureren. Ondersteuning vanuit Logitech heb ik helaas meerdere malen van dichtbij mee mogen maken en ik kan melden dat deze slecht is. Je wordt continu van het kastje naar de muur gestuurd tussen logitech en retailer. Logitech ontkent bovendien bekende problemen (zoals het aanlopen van het wiel). Er komen weinig nieuwe versies van de mousedrivers uit en ook aan de klacht dat deze erg log zijn wordt niets gedaan.

Hoe kun je deze muis "de ideale gamermuis" noemen? Dit is absoluut geen gamersmuis maar een muis voor kantoorwerkzaamheden. Een aantal punten op een rij:

- De muis blijft tracken wanneer je hem optilt
- De muis is te zwaar voor gamen
- Geen instelbare DPI
- Auto off verziekt het gamen wanneer je langere tijd stil zit
- Behoorlijk korte accuduur (accu is bij intensief gebruik erg snel leeg (binnen paar dagen)).

Kortom, een goed vormgegeven review maar helaas mis je veel van de belangrijke punten. Als ik tijd heb zal ik zelf ook nog een review schrijven (heb dat op hoofdlijn nu toch al gedaan).

[Reactie gewijzigd door Bor op 14 augustus 2007 19:37]

Nou Bor, das een flinke brok :) Ieder zijn mening dan maar he ;)

Ik heb hem 3 maanden ofzo nu. Ik ben niet zo'n kei in reviews schrijven, maar post wat ik ervan vind. Ik vind hem super om te gamen, maar zo heeft ieder zijn eigen muisje he :D
Ik vind ¤50 best meevallen voor een muis. Tegenwoordig vraagt men al gauw ¤100 voor hun li-on muisje.

Ik stel me dan al de vraag of een muis zoveel geld waard is, als je ziet dat ik al 8 jaar doe met een oude Logitech, en nu pas aan vervanging toe ben.

Best wel een goede review!