Specificaties 4,65" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium Review

Kruikenzeiker 12 december 2011, 1.556 views

Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium

Pluspunten

• Mooi display met hoge resolutie
  • Android Ice Cream Sandwich werkt super
  • Processor icm Android 4.0 is supersnel, alles wordt direct geopend en loopt vloeiend
  • Vormgeving, ligt lekker in de hand en voelt niet aan als een telefoon met een 4,65 inch scherm
  • De browser is echt snel
  • Batterijduur is prima voor een toestel met deze specs

Minpunten

• Camera is niet de beste vergeleken met andere vergelijkbare telefoons
  • Volume externe microfoon had beter gemogen, als volume vol open staat is het geluid nog aan de zachte kant.

Ik vind het echt een super telefoon. Lekker groot scherm en Android Ice Cream Sandwich werkt heerlijk. Alles gaat vloeiend en opent snel. Ook de camera is heel snel. Het is zeker niet de camera met de meeste megapixels, maar maakt prima foto's voor gebruik op internet.
De batterijduur is prima. In het begin was hij snel leeg, maar toen was ik er ook de hele dag mee aan het spelen. Bij normaal gebruik (paar telefoontjes, facebooken, twitteren, wat apps downloaden en openen) gaat hij bij mij al ongeveer 2 dagen mee.

Het bereik van de telefoon is ook prima. Ik heb een aantal keren gebeld in de auto via mijn carkit waarbij de telefoon in mijn jaszak zat en naast dat de verbinding niet is weggevallen kon de persoon aan de andere kant van de lijn prima horen. Met mijn vorige telefoon (HTC Touch HD) viel de verbinding wel eens weg.

De bouwkwaliteit van de telefoon is goed. Hij voelt erg licht aan voor een telefoon van dit formaat. Ik vind hem ook minder platic aanvoelen en ogen vergeleken met bijvoorbeeld de Samsung Galaxy SII.

Wat betreft of de telefoon zijn prijs waard is: vind ik wel, gezien het plezier wat ik aan deze telefoon beleef en de uitstekende specificaties.

Ik heb weinig negatieve eigenschappen kunnen vinden tot nu toe, maar mocht ik die alsnog tegenkomen dan zal ik deze review updaten.
Al met al ben ik dus erg blij met deze telefoon.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Nexus i9250 Titanium?

Geen negatieve eigenschappen opnoemen komt de kwaliteit van de review niet ten goede. Je kunt heus wel iets vinden. Voorderest ook een sumiere review; waarom krijgt het bereik 4 sterren? Is dit beter dan andere telefoons? Is hij de prijs waard?
Ik zal mijn review wat uitbreiden. Het is de eerste keer dat ik een uitgebreidere review schrijf hier op Tweakers.
Oké. Zo is het al beter al hoef je geen 4/5 sterren te verwachten als beoordeling van medetweakers. Wel gefeliciteerd met die geweldige telefoon want het is natuurlijk een prachtig ding! Ik zou hem ook willen hebben maar vind hem te duur als je bijv kijkt naar de galaxy S2
Ik denk niet dat Kruikenzeiker een review schrijft voor de sterren... Daar koop je niets voor. Hij deelt zijn gebruikerservaring op zijn manier, prima.
Goede review! Al mis ik wel een paar foto's, als je die erbij zet krijg je 3 sterren. ;)

Inderdaad opvallend dat de accuduur zo goed is bij een toestel met zo'n snelle cpu en zo'n groot scherm. Op dit moment waarschijnlijk de beste Android phone die er te koop is.
Ik heb sinds dinsdag ook een Galaxy Nexus maar ik ben helemaal niet tevreden over het scherm. Hij is super helder en scherp maar op normale brightness zie ik een lichte 'linnen' structuur vooral bij egale kleuren. Hebben anderen met een GNexus dit ook? Of heb ik een slecht exemplaar?
Is mij nog niet opgevallen in ieder geval, dus het zou idd kunnen dat je een slecht exemplaar hebt.
Bedankt voor je bevestiging. Ik heb een aantal reacties op het internet gezien dat dit bij het type scherm hoort maar dat vind ik moeilijk te geloven. Helaas kon ik het niet vastleggen met een camera(zelfs niet dslr) omdat je het dan niet ziet. Hij is nu terug gestuurd naar coolblue en ik hoop dat ik gewoon een nieuwe krijg met een normaal scherm.
Ik kreeg hem donderdag weer terug en er is niets aan gerepareerd of veranderd. Ze maken ook geen melding over of ze het probleem zagen. Nu een boze email gestuurd en hem nu weer opgestuurd. Ik hoop dat ze die blinde gozer naar huis hebben gestuurd.
Is dit niet normaal dan?
Dit heb ik namelijk volgens mij ook...

Mocht dit een defect zijn, dan zou ik het graag horen