1 review

V7 A520S

Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 2 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

V7 A520S Review

The_Basskicker 11 december 2011, laatste update op 28 februari 2012, 459 views

V7 A520S

Pluspunten

• headset aansluiting op de speakers
  • geen stopcontact kwijt
  • eigen analoge volumewiel
  • goedkoop en ruimtebesparend
  • Transformeerbaar naar soundbar

Minpunten

• beetje kraken bij vol open
  • geen coolness factor merk zoals logitech / apple
  • geen eigen geluidskaart

Muziekweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Mid- en hoogweergave Score: 3
Ter vervanging van een kapotte Altec Lansing set (adapter te hard eruit getrokken en het was me toch al te veel ruimte verlies) wilde ik eens wat van die USB boxjes proberen, een beetje in de pricewatch gezocht en toen kwam ik dus bij v7 uit.

Het gaat om 2 stereo-speakertjes van 8 euro en ik ben zeker geen audiofiel dus vraag me niet hoe mooi het geluid is, ik kan alleen beoordelen dat ze niet kraken bij normaal volume maar dat wel gaan doen als je volume dial op de speakers vol-open draait en het volume van windows / media player ook.

De reden waarom ik deze heb genomen en geen logitech is dat ze gewoon lekker klein zijn en ze hebben een dubbele functie : Je kunt ze namelijk middels magneten bovenop aan mekaar "plakken": ze doublen dan als een Sound-BAR. Daar ik nog steeds iedere avond de transformers van mjin zoontje netjes in de andere vorm ombouw als ze opgeruimd moeten is dat voor mij dus dikke win !

Ik vroeg me van tevoren af welke USB geluidskaart er mogelijk in zou zitten want voor 8 euro moest dat wel iets VIA of SIS- achtigs zijn maar het zit anders in elkaar, het is gewoon een analoge set die zijn stroom uit je USB-poorten haalt, er zitten dus 2 kabeltjes aan, een analoge jack (groen) en een USB voor USB power. Achteraf ben ik daar ook wel blij mee want 2 geluidskaarten in 1 systeem is niet zo mijn ding (mogelijke conflicten etc.) Aan de andere kant zijn USB geluidskaarten in de audio-apparatuur digitaal en dus lossless, immers er kan geen ruis optreden onderweg naar je boxen. Mixed feelings dus.

- Headset aansluiting op de speakers (dus geen gedoe met achterin de PC wisselen als de misses tv wil horen IPV ("Vretomos", "isvaloevs" en "Vouldamij" maw AOM geluid)
- Geen kabel rompslomp naar stopcontact toe. (USB powered)
- Analoog volumewiel op de speakers. (ook al doe ik dat op mijn TB, soms heb je games die daar in-game niet meer op reageren)
- Ze zijn voornamelijk mat-zwart met alleen voorop wat "pianolak" en naar mijn mening stylish genoeg en ze nemen erg weinig ruimte in. 53 x 75 x 150 mm. dus er ligt 30 cm aan soundbar voor mijn monitor
- Goedkoop > 8 euro :) en binnen 2 dagen had salland ze op voorraad dus ook nog op tijd binnen voor 5 december !

28-02-2012 - Kleine Edit, de boxje kraken toch wel behoorlijk na een maandje gebruik dus toch niet zo'n geweldig product

Heb jij ook een V7 A520S?