Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Naga MMO Gaming Mouse Review

Hadeway 11 december 2011, laatste update op 11 december 2011, 1.370 views

Razer Naga MMO Gaming Mouse

Pluspunten

• veel knoppen
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• muis word niet meer herkent als je hem uit pc haalt (opgelost??)
  • 2 knoppen zijn moeilijk berijkbaar

Aangezien ik toch wel redelijk veel games speel, zocht ik naar een gamersmuis.
Na wat rond te vragen aan vrienden en familie, kwam ik op de Razer Naga uit en heb hem dan ook maar gekocht. Daarvan heb ik 6 maanden later nog altijd geen spijt van.

In het begin is het wel even wennen met al die knopjes en daarom heeft Razer kleine stickertjes in de doos gestopt om op je knopjes te plakken. Dan kan je met je duim voelen welk knopje het is. Persoonlijk vond ik die stickertjes overbodig, ik heb ze zelf nooit gebruikt.

Je kan kiezen of je knopjes op de zijkant F1 - F12 zijn of NumPad. Hiervoor heb je vanonder op de muis een klein schuifknopje

Als je hem een paar dagen gebruikt, zal je merken dat alle knoppen makkelijk bereikbaar zijn. In het begin zal je wel wat problemen hebben met de knoppen 10 t.e.m. 12, maar dat went wel. Maar de 2 knopjes links van de linkermuisknop gebruik ik nooit. Ik vind dat ze moeilijk berijkbaar zijn. Je moet dan je wijsvinger gebruiken maar ondertussen kan je niet meer klikken.

Wat ook handig is aan deze muis, is dat je er macro's kan op maken. En programma's toewijzen aan een knop. Zelf heb ik bijvoorbeeld mijn internetbrowser op 1 gezet, Word op 2, ...
Dit varieerd van profiel tot profiel. Dus je kan een profiel maken die je gebruikt als je werkt en je kan een profiel maken die je gebruikt als je gamed. De macro's kan je ook verschillende toetsen laten gebruiken. (bijvoorbeeld: ctrl+A en dan ctrl+B) of je kan hem een tekstje laten typen.

Een groot nadeel vind ik is als je hem unplugt dat hij je muis niet meer herkent. Maar dit is misschien opgelost met de nieuwe drivers die Razer heeft uitgebracht.

Als je er aan denkt om deze muis te kopen, zou ik je dit ten sterkste aanraden.

Heb jij ook een Razer Naga MMO Gaming Mouse?