Specificaties 2GB microSD, 6,450 per GB - Bekijk alle specificaties

Kingston microSD 2GB Review

Saturnus 20 januari 2008, 1.888 views

Kingston microSD 2GB

Pluspunten

• SD-Adapter
  • Redelijk goedkoop

Minpunten

• Geen

Algemene beoordeling
Prima product. Doet wat het hoort te doen.
Bij het product zit een zogenaamde SD-adapter. Hierin kun je de microSD-kaart stoppen. Je hebt dan een 2GB SD kaart. Heel erg handig dus.

Prestaties

HDTune:
HDTune - Korte TestHDTune - Lange Test
Transfer Rate5.0MB/s5.0MB/s
Access Time1.1ms1.1ms

Er zijn snellere MicroSD'tjes op de markt, maar een groot nadeel is het niet omdat de apparaten waar het inzit vaak ook niet snel zijn.

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Nog geen een problemen gevonden waarbij het kaartje duidelijk de oorzaak was.

Gekocht voor ongeveer 20. Inmiddels is dit alweer bijna 10.
Je betaalt voor een prima product, wat inhoud dat het zijn geld zeker waard is.

Heb jij ook een Kingston microSD 2GB?

Het gaat hier om een Kingston neem ik aan? De review geeft alleen het type product aan en geen Merk / exact product type (dat haal ik dan uit de foto).
Het gaat inderdaad om Kingston. Helemaal boven aan staat wel "Secure Digital Card Micro 2GB (Kingston)." Maar raar ja dat het zo onduidelijk is. Misschien iets om te melden @ GoT.
Gemeld en gefixed.

[Reactie gewijzigd door Saturnus op 13 augustus 2007 20:51]

Die ingebouwde cardreader is vast geen usb2, want de snelheden moeten eerder in de buurt van de 10MB/s liggen. Ik zou het zeker even met een andere reader testen.
Het is inderdaad wel aan de lage kant.
Zal binnenkort de reader van me pa eens afpakken. :P
Intussen even snel die andere reader erop gehad en dat was wel een echte USB 2.0.
Zal even kijken wanneer tijd is voor een remake. :)
Leuk dat je het als pluspunt opnoemt, maar bij elke Micro SD-kaart zit zo'n adapter.
Hmm is dat zo? Nouja...het is niet verplicht toch. Sowieso mooi dat dat uitgevonden is. :)
Als je niet zo'n adapter hebt, dan kun je die kaart helemaal niet meer met de PC benaderen. Of je moet het via je MP3 speler, videocamera etc doen.

Er bestaan volgens mij nog geen cardreader die meteen de kleinere kaartjes kunnen lezen. Dit geldt voor de Micro SD kaartjes en ook bijvoorbeeld MemoryStick Duo en M2.
Wow, die zijn goedkoop aan het worden, afwachten tot M2 ook zo goedkoop wordt!