Specificaties 12,1" (1366x768), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus Eee PC 1215B-BLK216M Review

mancide 9 december 2011, laatste update op 14 december 2011, 1.170 views

Asus Eee PC 1215B-BLK216M

Pluspunten

• batterij gaat makkelijk 6 uur mee

Minpunten

• geen gigabit LAN

Prestaties heb ik slechts een goed gegeven omdat dit een netbook is en blijft. Dit is geen gaminglaptop maar voor een netbook is ie zeker niet traag. Zeker het opstarten uit standby en hibernate is super.

Beeldkwaliteit: goed: 1280*786 op een 12" scherm is voor mij geen probleem maar denk dat mensen met een leesbril hier toch problemen mee zullen hebben.

Bouwkwaliteit: goed: de behuizing is platic en dat voel je wel, maar dit maakt hem ook zo licht. De aansluiting van de voedingsadapter is zo'n klein miniscuul stekkertje dat ik vrees dat het vroeg of laat afbreekt.
De draad van de voedings adapter is slecht +/-2m. Als je batterij leeg is mag je lekker dicht bij het stopcontact gaan zitten. Gelukkig gaat de batterij wel even mee.

Ergonomie: voldoende: De toetsen van het klavier staan toch een stuk dichter bij elkaar dan op een klassiek keyboard of op een full-size laptop. Dit is toch wel even wennen. Je moet net iets meer met de toppen van je vingers typen.
Het scherm vouwt niet volledig open. Maximaal tot 135graden of zo en dit zo soms net iets meer mogen zijn.

Enkele extra features die deze netbook nog beter zouden maken:
- Een GPRS/3G modem on board
- GPS

Ik ben zeer tevreden over deze netbook en zeker voor de prijs van 370.

Heb jij ook een Asus Eee PC 1215B-BLK216M?