Specificaties 8" (800x600), Android 2.2, WiFi - Bekijk alle specificaties

Yarvik TAB310 Zwart Review

holygame 9 december 2011, laatste update op 23 december 2011, 3.119 views

Yarvik TAB310 Zwart

Pluspunten

• Eg mooie prijs
  • Android werkt goed
  • Mooi design
  • Degelijk, voor de prijs

Minpunten

• Wifi die weg valt
  • Resistief beeldscherm
  • Accu duur

Vraag
Ik zit al een tijdje met de vraag, is een tablet nu iets voor mij? Ik zie steeds meer mensen er mee lopen, ook in mijn omgeving dus het zal wel handig zijn, toch? Op die vraag wou ik een betaalbaar antwoord en ben ik uitgekomen op de Yarvik TAB310.

Positief
Ik had nog nooit gehoord van het merk maar las een aantal reviews hier op Tweakers en die leken voor de prijs positief. Nu ben ik ook wel te spreken over de tablet maar ik had toch net iets meer verwacht. Voor de prijs is het echt een top ding, iedereen die echt niks meer te besteden heeft zal ik deze aanraden.

- Bouw kwaliteit is echt super voor de prijs
- Beeldscherm heeft goede kleuren en is lekker duidelijk
- Veel opties zoals een UTP poort, WiFi en HDMI uitgang

Resistief
Nu was ik eerst gewend aan een resistief beeldscherm maar met de HTC HD2 ben ik aan een capacitief gewend geraakt en nu kan ik moeilijk weer wennen aan een beeldscherm waar je of met een stylus moet werken of met je nagel. Nu is dit natuurlijk geen minpunt voor de tablet voor dat geld kan je denk ik ook geen capacitief scherm eisen. Touchscreen werkt goed, ook spelletjes zijn goed te spelen.

Wifi
Wifi, hier ben ik iets minder over te spreken. Ik heb een Netgear router (precieze type weet ik niet uit mijn hoofd) maar om de zoveel tijd hapert de wifi verbinding. Ik heb geprobeerd om apk's te downloaden door middel van het browser maar 9 van de 10 keer geeft dit een error dat het niet succesvol is gedownload. Ook crashed het browser regelmatig. De wifi verbinding op laptops of andere mobiele apparaten werkt gewoon goed.

Tablet
Websites openen meestal goed, maar een drukke pagina zoals Tweakers.net merk ik wel dat hij er moeite mee heeft met scrollen. Websites zoals NU.nl scrollen wel goed. En om nou op een tablet de smartphone versie te moeten bekijken wordt erg gek natuurlijk.

Market
Helaas zit er standaard de Android Market niet op de tablet. Deze kan je uiteraard apart installeren. Maar een aantal programma's worden niet ondersteunt zoals de Sonos app. Erg jammer, waar het aan ligt weet ik niet?

Hier is de market te downloaden: Klik

Maar omdat de wifi vaak uitvalt zijn de apps niet goed te downloaden en doe ik het via het microSD kaartje.
Ik heb het voor elkaar gekregen een spelletje te downloaden via de Market en deze draait prima op de tablet, het is een spel net als Angry Birds alleen moet je dan niet schieten maar lopen.

De aansluitmogelijkheden ben ik erg over te spreken van deze tablet.
- 2x MicroSDHC slots
- UTP poort
- 2 USB poorten
- HDMI uit poort

Internet over de UTP poort heb ik nog niet geprobeerd, ook het aansluiten van een toetsenbord en muis heb ik nog niet getest.

Accu
De accuduur is redelijk, bij het thuis gebruik op de bank vindt ik het geen probleem om even de adapter aan te sluiten, hoe goed moet de accu zijn voor zo weinig geld? Na ongeveer 2 uur houd hij het voor gezien.

Deze tablet is prima voor het geld, als je simpele websites wilt bekijken of je mail lezen voldoet deze tablet. Maar als je echt spelletjes, zware website zoals Tweakers enzo wilt doen wil ik je aanraden om een tablet te nemen die iets sneller is. Ik hoop dat mensen wat aan mijn review hebben, als er vragen zijn lees ik en beantwoord ik die graag bij de reacties hieronder.

Antwoord
Ik ben erachter gekomen dat ik liever een tablet wil met een capacitief 10 inch beelscherm met een iets hogere prijsklasse. Ik ben van plan een Asus Eee Pad Transformer te kopen.

• Netgear router
  • Android

Heb jij ook een Yarvik TAB310 Zwart?

Voor mijn studie (Universiteit) moet ik onnoemelijk veel artikelen lezen. Nu doe ik dat van de laptop maar dat is niet echt ideaal. Alles uitprinten werkt ook niet echt. Wat is jouw mening m.b.t. de functionaliteit van dit apparaat als het puur om deze eis gaat?
Als ik een .doc open zegt hij dat het niet supported is door de "Phone". Maar als je Google Docs ge´nstalleerd hebt kan je je documenten vanuit daar openen. Documenten door scrollen gaat na genoeg vloeiend.
Je kunt gewoon Adobe Reader van de market halen.

[Reactie gewijzigd door roland83 op 19 december 2011 20:47]

Dat had ik begrepen, maar hoe zit het dan met de ervaring als e-reader. Leest het rustig, is de tekst groot genoeg, hoe zit het met de scherpte enz...
Ik zal vanavond even gaan kijken wat hij doet als je een groot .doc opent en gaat lezen. Ik neem aan dat je wel de beschikking hebt over stroom op je Universiteit? Anders zou ik de accu duur te kort vinden.
Heee, ik vroeg me af of chatten met messenger ook goed gaat op de tab310? En kun je die achtergrond veranderen want ik zag in een filmpje zo'n lelijke achtergrond van yarvik en ik vroeg me af of je die gewoon kon veranderen?
Ik vindt typen minder fijn op een resistief scherm maar ja kan er ook een toetsenbord op aan sluiten. Achtergrond kan je natuurlijk veranderen.
Prima review. Je slaat de spijker op zijn kop. Dit soort tablets zijn enkel bedoeld om even snel je mail te lezen op de bank, om even snel het nieuws te lezen of om een heel simpel spelletje te spelen. Voor zwaardere toepassingen, of voor tweaker-waardige dingen moet je in een duurdere klasse tablets gaan shoppen. Dan is de Asus Eee Pad Transformer inderdaad een uitstekend alternatief.