Specificaties Dual core @ 2,67GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E6750 Boxed Review

jerrymcburg 12 augustus 2007, laatste update op 14 augustus 2007, 1.647 views

Intel Core 2 Duo E6750 Boxed

Pluspunten

• perfecte prijs
  • goede performance
  • boxed cooler is voldoende

Minpunten

• eigenlijk niet echt

De intel e6750 is de nieuwe generatie CPU van intel die standaard draait op 1333 mhz FSB. Geinstalleerd in combinatie met een Gigabyte P35 DS4 werkt deze CPU prima. standaard draait deze cpu op 2666 mhz, hij draait bij mij nu op 410 x 8 =3280 mhz stabiel.

de boxed cooler is wat mij betreft prima want bij een stress test komt hij niet boven de 60 graden. natuurlijk kan het lager met een betere koeler. Ik denk echter niet dat dit veel zou schelen (wat betreft de overclock capaciteiten) aangezien de FSB bij mij niet hoger wilde.

Het beste punt van deze CPU is de prijs. Intel deelt hiermee de echte klap uit. Mijn CPU kostte 178 euro. Echt een schijntje voor de kwaliteit die hij levert.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E6750 Boxed?

Reviews door de redactie

korte maar krachtige review. Zit zelf ook te denken om deze processor te kopen. Hij is gewoon super goed en aan overklokken doe ik toch niet.
Hmm, draait de E6750 niet op 333mhz? 333 quadpumped is 1333mhz FSB.... Ook heeft hij standaard (dus) 3000 Mhz clocksnelheid, dus die 3280 vallen ook nog erg mee, dat ding is volgens mij verder te pompen zonder externe apparatuur :)
De E6750 heeft helemaal geen stock snelheid van 3GHz, maar gewoon 2.66GHz (8x333).

Ben het trouwens helemaal eens met de review :)
Ik bezit zelf ook een E6750 (2.66Ghz, 1333Mhz FSB). Deze is gemakkelijk te clocken op 3.6Ghz: 1:1 divider en ram op 450Mhz. Hoger heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, dan zal ik mijn ram wat meer volt moeten gaan geven.
Temp zit (3.6ghz) ergens tussen de 35-40 (idle) met een freezer 7 pro

[Reactie gewijzigd door Rayures op 12 augustus 2007 15:54]

Ok dat klinkt goed, tja bij mij wil die echt niet meer booten na 430 mhz, 420 is al niet stabiel. Kan van veel factoren afhangen..ik vindt 3.2 ghz al een mooie prestatie ;)