Gigabyte GA-P35-DS4 Review

jerrymcburg 12 augustus 2007, laatste update op 18 augustus 2007, 1.167 views

Gigabyte GA-P35-DS4

Pluspunten

• compleet bord
  • blijft lekker koel
  • werkt goed met vista
  • redelijke overclokker

Minpunten

• rare bios resolutie
  • ctrl+ f1 functie in bios
  • 150 euro blijft veel geld.

Layout Score: 5
Lang getwijfeld tussen de P35 DS3P en P35C DS3R en de DS4. Uiteindelijk toch voor de DS4 gekozen omdat deze toch echt het meeste biedt voor een goede prijs. Moederbord blijft ongeloofelijk koel met de heatpipe (mag ook wel want er zit bijna een 1/2 kilo koper op). Het schijnt dat de nieuwe revisie 1.2 een minder koelblok gaat krijgen.

De feature set is prima met een esata bracket , sata kabeltjes en extra USB ports. (alhoewel er al 6 op het bord zitten).

Qua compatibilititeit heb ik wel een probleempje aangezien de bios in 720x400 op 70 hz loopt en mijn Sapphire 2600XT dit niet ondersteund in DVI mode. Dit betekent dus geen DVI maar analoog aansluiten. Ik weet eigenlijk niet zo goed of dit nu een fout is van Gigabyte (exentrieke bios resolutie) of ATI die deze resolutie niet in de VBIOS van de kaart heeft geprogrammeerd.

Verder draai ik Vista 64 en wat mij opviel is dat als je de ICHR9 raid modes van intel gebruikt je niet apart de drivers hoeft te laden in de install en dat verder na installatie eigenlijk alles werkt (ook audio). In windows XP is dit geheel anders maar ja dat was ook te verwachten. Hier moeten alle drivers apart worden geladen.

Overclokken ging bij mij redelijk. De voltages kunnen handmatig worden ingesteld maar ik moet zeggen dat de auto modus ook perfect werkt. Zowel handmatig als auto kreeg ik de bus niet hoger dan 410 (1640mzh) in combinatie met een e6750 en team extreme PC8500. ctrl +f1 geeft meer bios opties, beetje raar. Laat deze gewoon altijd zien.

Heb jij ook een Gigabyte GA-P35-DS4?

Fsb beperkingen kunnen ook aan de cpu of instellingen liggen.
Tenzij kruis testen hebt gedaan met andere (DS4) borden.
Draai hier 7X515 }> DS4-P35/ E6600 zonder ook maar enige voltage verhoging op chipset dus dat jij niet hoger komt dan 410 ligt waarschijnlijk niet aan je bordje maar is CPU / Geheugen gerelateerd. (alhoewel aan je geheugen zal het denk ik niet liggen)

[Reactie gewijzigd door Bacosjaco op 12 augustus 2007 13:50]