Sweex Gold Dual Fan (ATX, 450 Watt) Review
Prima voeding voor diegenen die geen pc heeft samgengesteld voor het spelen van spellen. De aansluitingen zijn dan wel voedende maar er zijn twee factoren die deze voeding ongeschikt maken voor game pc's:
- ondervoltage, deze zullen bij hoger verbruik erger worden
- ontbreken van moderne pci-e aansluitingen voor de huidige grafische kaarten
de afwerking van de voeding is voldoende, ik heb geen scherpe randen kunnen opmerken bij mijn voeding. Enige nadeel is dat de kabels niet modulerend zijn en dus rechtstreeks zijn vastgesoldeerd binnen in de voeding. Hierdoor is het snel een kabel wirwar in je pc.
Kwaliteit / prijs verhouding van de voeding is goed. Ik heb deze voeding nu 3 jaar ingebruik. Eerst in een p4 systeem en nu in een core 2...
Pluspunten
stille ventilatoren goede airflow creatie door 2de fan goede prijs / kwaliteits verhouding
Minpunten
geen pci-e aansluiting voor moderne grafische kaarten ondervoltage die te erg zal worden bij zware belasting wirwar van kabels doordat deze niet modulair is.
Eindoordeel
- ondervoltage, deze zullen bij hoger verbruik erger worden
- ontbreken van moderne pci-e aansluitingen voor de huidige grafische kaarten
de afwerking van de voeding is voldoende, ik heb geen scherpe randen kunnen opmerken bij mijn voeding. Enige nadeel is dat de kabels niet modulerend zijn en dus rechtstreeks zijn vastgesoldeerd binnen in de voeding. Hierdoor is het snel een kabel wirwar in je pc.
Kwaliteit / prijs verhouding van de voeding is goed. Ik heb deze voeding nu 3 jaar ingebruik. Eerst in een p4 systeem en nu in een core 2 duo systeem, nog nooit spannings problemen gehad in een vorm dat het systeem er ook echt onstabiel door werd. Ook is deze voeding nog nooit kapot gegaan. De ventilatoren zijn van goede kwaliteit: na 3 jaar werking zijn ze nog steeds stil en draaien ze nog op volle toeren!
conclusie: goede voeding voor iemand die een simpele pc heeft samen gesteld.
Heb jij ook een Sweex Gold Dual Fan (ATX, 450 Watt)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Ondervolt is inderdaad een probleem met deze goedkopere voedingen. Daarnaast vind ik dat dit soort voedingen te weinig aansluitingen hebben (maar ja, wat wil je met een goedkope overrated (kwa specs) voeding). Ik heb er hier ook 1 op de plank met 4 grote molexen, 1 floppy molex en 1 ATX stekker...
Twee (waarschijnlijk 8cm) ventilatoren die op volle toeren draaien? Dat vind ik 2 nadelen; een 12cm ventilator draait met minder toeren (dus minder slijtage, langere levensduur) om dezelfde lucht de verplaatsen. Daarnaast is die 12cm ventilator ook stiller (want minder toeren).
Iets dat ik niet kan terug vinden; hoeveel vermogen levert deze voeding?
een ding is zeker: onder de goedkopere voedingen in het B-merken segment is Sweex wel een van de betere. wie een betere voeding wil die niet te duur is kan beter bij Antec gaan kijken. maja die zijn wel 20 euro duurder.
[Reactie gewijzigd door rcor op 25 juli 2024 17:12]
Processor spanning, 3.3volt lijn, 12 volt lijn en de 5 volt lijn.
Heb tevens even op de sweex site gekeken en inmiddels is er een pci express stroom kabel toegevoegd. tevens is die 450 watt inderdaad gecombineerd door alle stroom lijnen.
zie hiervoor de sweex site:
product specificaties van sweex
[Reactie gewijzigd door rcor op 25 juli 2024 17:12]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn