Specificaties 500GB 3.5" HDD (SATA-300) - Bekijk alle specificaties

WD Caviar SE16 WD5000KS, 500GB Review

10011 12 augustus 2007, laatste update op 20 maart 2009, 1.110 views

WD Caviar SE16 WD5000KS, 500GB

Pluspunten

• Prettig seek geluid
  • Weinig vibraties

Minpunten

• ietwat luide idle zoem/ruis
  • Start stroom te hoog voor mijn usb case

Algemeen
Een grote schijf die betaalbaar is.

Prestatie
Prestaties zijn als verwacht. Dankzij de stilte van de seek toch een zeer goed.

Featureset
Het is een 7200 rpm hardisk....

Stabiliteit kan ik nog niks over zeggen

De fabrikant zou wel via zijn site mogen bekend maken hoeveel platters er in de behuizing zitten. Hier doet WD nogal geheimzinnig over.

Compatibiliteit
Hij werkt op een Nforce4, zegt genoeg denk ik.

Geluidsproductie
(de eigenlijke reden voor aanschaf van deze ipv een andere)
Tijdens het zoeken naar een grote schijf naar wave bestandjes geluisterd die te vinden zijn online. daar kwam deze naar voren door zijn prettige seek ratel. Ondanks zijn luidere idle dan die van seagate of hitachi toch maar voor deze gekozen.

Deze schijf verraste me door het uitermate lage geluids niveau, het is natuurlijk even wachten wat de tand des tijds met dit niveau gaat doen.
Wat mede mee helpt is het erg lage niveau van de vibraties.

Warmte
Hij verbruikt 10 w dit is vrij hoog en hij word daardoor dus ook warmer dan bv een diamondmax 10 300 GB.

Heb jij ook een WD Caviar SE16 WD5000KS, 500GB?

Hoe warm. en wat zijn de prestaties.
Trouwens 10 watt is vrij normaal