Rapoo Keyboard E2700 Zwart Review

Djampire 15 december 2012, 4.663 views

Rapoo Keyboard E2700 Zwart

Pluspunten

• Klein en dus gemakkelijk te verbergen
  • plug and play
  • mooi afgewerkt design
  • inclusief touchpad voor muisfunctie
  • Energie bewust, batterijen gaan lang mee.

Minpunten

• enige last van storingen andere electronica (zoals TV, receiver)
  • batterijklepje voelt beetje 'lam' aan, maar is het niet
  • misschien wel iets te klein

Verpakking
Wat gelijk opviel tijdens de bezorging was de afmeting van het pakketje. Ik wist natuurlijk wel dat het om een mini toetsenbord ging, maar toch verkeek ik mij op de afmetingen. Ik heb dit mini toetsenbord besteld om samen te werken met mijn AC-Ryan HD 2 mini.

Tijdens het openen van de verpakking viel het gelijk het design op het is mooi afgewerkt en voelt stevig aan.
de onderkant is van geborsteld aluminium. De blisterverpakking bevatte verder de micro USB ontvanger en de gebruiksaanwijzing. De batterijen zijn al vooraf geinstalleerd. Dat wist ik niet dus ik had het batterij klepje al open en dat voelde toch iets gammel aan. Maar het zit goed vast, enige tijd gebruik zal leren of het daadwerkelijk te los zit.

Installatie
aangezien het geheel plug and play is was de installatie een fluitje van een cent. Micro USB-ontvanger in de AC-Ryan gestoken en alles werkte gelijk. Ook het touchpad werkte zonder problemen.

Functionaliteit
Aangezien ik dit wil gaan gebruiken terwijl ik zelf op de bank zit, moet het toetsenbord een afstand van ongeveer een metertje of vier, zonder obstakels) overbruggen. Dat bleek toch nog wel lastig voor dit toetsenbord. de USB-Poort op de AC-Ryan zitten namelijk aan de achterkant hij staat onder aan de voet van mijn TV. De Rapoo ondervindt last van de andere electronische apparaten. Sommige toetsaanslagen worden daardoor niet geregistreerd en anderen worden juist achter elkaar herhaald. Met een USB verlengkabeltje dat weer netjes is weggewerkt is dat probleem opgelost.
Het toetsenbord is erg klein, eigenlijk wat te klein, het is lastig vast te houden zonder daarbij gelijk op een knop te drukken. Een kleine rand rondom het bordje was wel gewenst. Na enige gewenning valt er echter wel mee te werken.

*UPDATE* Ik heb hem nu al weer een jaar in gebruik en kan eigenlijk niet meer zonder. Hij werkt altijd zonder problemen, en is super gemakkelijk als ik een pc voor 3en installeer. Het batterijklepje is nog steeds niet afgebroken, en ben nog steeds met de eerste set batterijen bezig! dat is dus prima.

Heb jij ook een Rapoo Keyboard E2700 Zwart?