LaCie MosKeyto 8GB Zwart Review

Lesser 7 december 2011, laatste update op 7 december 2011, 382 views

LaCie MosKeyto 8GB Zwart

Pluspunten

• klein formaat

Minpunten

• traag
  • snel defect

Inmiddels twee van deze MosKeyto's versleten. De eerste hield het ongeveer 6 maanden vol, daarna leek de schijf 0 MB groot en was er (dus) ook niets meer van te lezen. GParted, DiskUtility, fdisk, windows, niets meer mee te beginnen. Gelukkig had ik het bonnetje nog...

De 2e heeft het ongeveer even lang volgehouden, nu ook weer stuk. Alle files op een paar kleine tekstbestanden na, corrupt en device niet te formateren (o.a. massa's foutmeldingen in dmesg) zoals
[418668.020888] sd 26:0:0:0: ~[sdc] Result: hostbyte=DID_OK driverbyte=DRIVER_SENSE
[418668.020893] sd 26:0:0:0: ~[sdc] Sense Key : Illegal Request ~[current]
[418668.020898] sd 26:0:0:0: ~[sdc] Add. Sense: Logical block address out of range
[418668.020903] sd 26:0:0:0: ~[sdc] CDB: Read(10): 28 00 00 00 00 00 00 00 08 00
[418668.020918] end_request: I/O error, dev sdc, sector 0

Ook in de werkende staat een prutding: schrijfsnelheid maximaal 3 MB/s, leessnelheid rond 5-6 MB/s ook wanneer aangesloten op USB3.0 waar vergelijkbare usb sticks gemakkelijk 11MB/s of meer halen.

De afmetingen komen dus overeen met de prestaties: gering.

Heb jij ook een LaCie MosKeyto 8GB Zwart?

ZELFDE PROBLEMEN! Al mijn documenten weg......
Heeft het nog geen jaar volgehouden, had jij het naar de winkel teruggebracht of naar LaCie zelf gestuurd?
Ik heb hem naar de winkel teruggebracht. Dat is volgens mij ook zoals het zou moeten. Ik kreeg daar zonder problemen een nieuw exemplaar mee (plusje voor Dixons) maar het blijkt gewoon een beroerd product.

Ik heb hem gisteren nog een kwartier in een droogstoof (120o) op wat droogmiddel gelegd. De behuizing begon wat te smelten (kuch), maar hij werkte zowaar weer even! Ik kon er iets op schrijven en heb er een belangrijk document van af kunnen halen. Tien minuten later was het weer terug bij af: niet meer lezen, niet meer schrijven.
Deze stick is eigenlijk niets méér dan een Micro-sd kaart een een verloopje dat in de USB poort past. Wip het sd-kaartje uit zijn houder en je kunt hem met een verloopje in de PC weer lezen. Doet niets af aan de slechte kwaliteit van de USB stick, maar is wel praktisch om je gegevens weer terug te halen.