Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router Review

Sharky69 10 augustus 2007, 1.414 views

Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router

Pluspunten

• Complete verpakking
  • Menubesturing makkelijk en begrijpelijk

Minpunten

• Zeer onstabiel
  • WLAN niet instelbaar
  • Continue wegvallen LAN-verbinding

WLAN-bereik Score: 4
Beheerbaarheid Score: 4
Eergisteren na aanschaf van een extra laptop besloten een LInksys WRT54G te kopen zodat ik draadloos kon internetten (in en om het huis). Alles aangesloten, instellingen makkelijk te beheren en toen lekker gamen op de PC (met vaste LAN-verbinding). En begon het ge-eikel.....

Om de 10 minuten, viel de Power op de Router weg, met als gevolg dat online gamen niet ging. Eerste gedachte: misschien adapter-probleempje. Hele bende vandaag omgeruild maar nu lijken de problemen alleen maar groter. WLAN-instellingen zijn niet meer aanklikbaar. Elke keer als ik deze optie kies Reset de Router zich, met als gevolg dat er helemaal niks meer ingesteld kan worden. Ook een firmware-update van 7.00.1 naar 7.00.4 hielp helaas niks.

Dat was dus de 2de Router van Linksys en net zoveel ellende. Tijd om naar iets anders te kijken!!!

Heb jij ook een Linksys WRT54G Wireless-G Broadband Router?

Zet uPNP eens uit, misschien helpt dat (iets):

[Reactie gewijzigd door PcDealer op 11 augustus 2007 12:37]

Wij hebben hier honderden van die dingen verkocht, maar nog nooit zulk soort problemen gehad. Mischien dat je net pech hebt gehad, maar Ik zou toch de oorzaak ergens anders zoeken. Overigens zou ik voor de WRT54GL gaan, de Linux versie, vooral omdat je ook om het huis wilt internetten. De GL kan geboost worden tot 84mWatt met een 3rd party firmware.
Ik heb hier opd e 54G ook een linux firmware gezet. Wel 3rd-party uiteraard maar het kan ook met de gewone G versie dus.
Inderdaad, ik heb de gewone g-versie en daar is een wat simpeler versie van dd-wrt voor beschikbaar. Verder herken ik jouw problemen ook niet. Het ding doet het uitstekend.