Specificaties 37" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung LE37D550 Review

bkorteling 6 december 2011, laatste update op 4 januari 2012, 3.017 views

Samsung LE37D550

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding is erg goed
  • Goed beeld
  • Geluid is prima voor een tv
  • Speelt alle media af vanaf externe opslag
  • Veel aansluit mogelijkheden

Minpunten

• Plastic rand rondom vind ik niet mooi, maar toen hij eenmaal op zijn plek stond viel het me erg mee
  • De harde knoppen rechts onder op de tv zijn slecht zichtbaar.
  • Geen streaming vanaf Mac
  • Speelt geen geintegreerde ondertiteling in mkv bestanden af
  • Afstandsbediening ligt prima in de hand, maar knoppen om van zender te veranderen zitten erg hoog op de afstandsbediening waardoor de 'ergonomische vorm' niet goed tot zijn recht komt

Aangezien ik een tv zocht voor een goede prijs ben ik uiteindelijk bij deze uitgekomen.
Full Led tv's vielen voor mij af vanwege mijn budget. Na het een en ander te hebben bekeken op tweakers en de consumentenbond had ik een selectie gemaakt van enkele tv's.
Vervolgens gaan kijken bij wat winkels en kwam al snel uit bij de samsung le37d550.
Dit vanwege de kwaliteit van het scherm (vond ik beter dan enkele philips tv's die ik ook op de lijst had staan, bijvoorbeeld 32PFL3606 en 4606, maar hij deed ook niet onder voor bijvoorbeeld de edge-led philips 32PFL6606)
Zeker vanwege de prijs voor net een slagje groter (37 inch) heb ik uiteindelijk deze tv gekocht.

uitpakken:
Bij het uitpakken bevatte de doos de volgende onderdelen:
- televisie zelf natuurlijk
- koppelstukk tv-voet
- tv voet
- lichtnet snoer (1,5 tot 2 meter dacht ik)
- afstandsbediening (met batterijen)
- boekjes (handleiding zit ingebouwd in het menu van de tv)
- schoonmaakdoekje
- schroeven

Aansluitingen:
Op de zijkant zitten 2 USB poorten en 3 HDMI aansluitingen.
Aan de achterkant zitten nog 2 hdmi aansluitingen, Lan aansluiting, VGA aansluiting, Composite, Component video, 1x Scart, optisch digitaal uit en een tv kabel aansluiting.
Verder zijn digitale televisie tuners geintegreerd (kaartje in zijkant). Echter heb ik geen digitale televisie dus heb hier geen ervaring mee.

Installatie:
Alles sprak in principe van zichzelf en hij stond in een tel op zijn plek.

gebruik:
Toen aangezet en heb het een en arder geprobeerd in het menu. Zo zijn er verschillende pre-sets voor beeld en audio en is er een tv gids aanwezig (uitsluitend bij digitale televisie).

Vervolgens heb ik verschillende apparaten aangesloten en ben gaan kijken wat hier de mogeljikheden mee zijn:
- Lan: verbinding met PC's (uitsluitend windows helaas, dus heb nog niet kunnen testen. Vanaf hier kun je vanuit gedeelde mappen media streamen). Ook kun je door dit te doen de tv besturen met een smartphone. Zelf vind ik de besturing op de telefoon omslachtig, maar het werkt wel.
- HDMI: Heb mijn PC aangesloten en geeft perfect beeld weer
- USB: Opslag medium aansluiten. Media hierop kun je afspelen. Tot nu toe is alles zonder problemen afgespeeld. Ook ondertiteling doet het. Echter geintegreerde ondertiteling in mkv bestanden doet het niet bij mij, dus losse srt bestanden zijn vereist (formaat van de letters kun je aanpassen).
- Smartphone: Met de app samsung remote kun je, wanneer de televisie aan staat en is aangesloten op internet, de televisie besturen vanaf je smartphone (deze moet op het zelfde netwerk zijn aangesloten)

Heb jij ook een Samsung LE37D550?

de tv heeft wel knoppen hoor maar deze zijn touch sensitive helemaal rechts onderin ;)
ik heb zelf de le32d550 (32 inch versie van de tv dus) en die touchknoppen zijn niet echt duidelijk te zien, voorall als het een beetje donker is, dus om tv aan en uit te zetten enzo is het niet echt practisch naar mijn mening
De knoppen zitten er inderdaad wel. Maar ze zijn slecht zichtbaar. Had ze over het hoofd gezien. Maar dat ze er op zitten vind ik fijn.
Ow, haha. Als ik thuis ben even kijken!
Dat vind ik zelf het grootste nadeel tot nu toe in mijn gebruik. Als dat verholpen is is dat helemaal fijn :)
vanaf je mac zou je wellicht een itunes server kunnen instellen. Doe ik ook vanaf mijn NAS een speelt perfect op mijn tv (dezelfde ;)).
Dank je voor de review!
Kan deze ook opgehangen worden aan de muur, of ben je aan de standaard gebonden?
Ik zie op de foto nl. veel aansluitingen aan de achterkant zitten.
Er is een mogelijkheid om een beugel te bevestigen. Ik heb hem echter gewoon op de poot staan dus heb er geen ervaring mee.

kort gezegt kun je stellen dat de video aansluitingen (3x hdmi) en 2x usb aan de zijkant zitten, en audio, scart en nog meer cideo aansluitingen aan de achterkant. Het is dus even de vraag wat voor kabels je gaat aansluiten en hoe dicht de tv tegen de muur geplaatst kan worden.