Corsair Hydro Series H100 Review

royalt123 5 december 2011, laatste update op 5 december 2011, 201 views

Corsair Hydro Series H100

Pluspunten

• goede koeling
  • lage geluidproductie
  • montage,gewicht

Minpunten

• radiatorvinnen is fragiel

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Info

ik heb beslote om nieuwe cpu cooler te kopen aangezien standaard niet voldoet aan mij en wilde ook wat aan overclocking doen.

mijn processor is i5 750 met asrock p55 pro en Corsair Vengeance LP 8GB DDR3-1600

In de doos

*corsair h100,2 standaard fans van corsair (12V,brushless fan)
*socket ondersteuning : intel LGA775/1155/1156/1366
amd AM2/AM3
*5 jaar gerantie ( tip bewaar doos als in geval RMA en bewijs van langere garantie 5 jaar)
*ondersteunt Corsair Link digital
*afmeting radiator dimensions: 122mm x 275mm x 27mm
*afmeting fan dimensions : 120mm x 120mm x 25mm
*Fan info: speed 1300 - 2600 rpm, airflow 46 - 92 cfm,noise level 22-39 dBA en static pressure 1.6-7.7 H20
*thermal is al geplaats op cpu :)
*snelgids
*screws, mountingkits

Koeling

ik heb direct bij mijn bestelling van corsair h100 ook fans van 2x Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm om betere koeling prestatie te halen en geluidsproductie verminderen.
en opstelling is standaard corsair fans niet in gebruik, Scythe Gentle Typhoon blaast van binnen naar buiten(push).

hier mijn prestaties op full speed fans
omgevings temp 21,5c (niet nauwkeurig)

3.4 ghz (200 x 17) full time (prime blend finisht 11 uur),(mijn mening deze goede oc met goede temps)

idle

core0: 49c
core1: 45c
core2: 50c
core3: 48c

3,5 ghz (208 x 17) full time (nog niet prime blend,nog niet stabiel voldoend denk ik)

idle:

core0: 29c
core1: 24c
core2: 32c
core3: 27c

load intelburntest (standaard run 5 times)

core0: 54c
core1: 50c
core2: 54c
core3: 53c

Geluidsproductie

ben zeer tevreden over geluidsproductie met gentle typhoon en draait op full speed, heb niet getest met standaard fans van corsair h100.

ps: ben wel slechthorend dat mischien voor mij minder storend is dan anderen.

Eenvoud van montage

montage ging vlot en alleen ik had beetje moeilijk met backplate wegens mijn gaten in moederbord staat scheef waardoor corsair h100 cpu ook scheef staat op processor. en tip kijk op afbeelding op snelgids van vorm van backplate naar richting op moederbordt, gezien niet vierkant backplate is.

Uiterlijk

de goede reden is voor uitzicht, nu oogt schoon en ruim in binnenkant van behuizing ( corsair 500r ) en als ik bovenkant meshplaat afhaalt zie ik mooie zwarte radiator :)

vragen zijn altijd welkom
indiens gewenst kan er nog extra foto bij, wel ingebouwd.

Heb jij ook een Corsair Hydro Series H100?