Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Philips 220WS8FS Zilver Review

chezrene 7 augustus 2007, 1.380 views

Philips 220WS8FS Zilver

Pluspunten

• vormgeving
  • prijs
  • kleureigenschappen

Minpunten

• weinig features

Dit is mijn eerste 22 inch LCD-monitor - wat zeg ik? Het is überhaupt mijn eerste LCD monitor. Ik wilde eerst gaan voor een zwarte Acer LCD-monitor, maar wegens omstandigheden toch gegaan voor deze monitor, die overigens ook even duur was als de Acer.

De monitor is mooi mat zilver met een bijpassende donkergrijze voetsteun. Door middel van de knoppen op de monitor kun je:
- in/uitschakelen
- automatisch balans in laten stellen contrast / helderheid / resolutie
- helderheid aanpassen
- contrast aanpassen

Verder is er een LED-lampje die groen is als de monitor in gebruik is en oranje wordt als de monitor stand-by staat.

De prijs is onder/rond het gemiddelde voor de 22" monitor markt. In verhouding met 19" schermen ben je dus wel wat duurder uit, maar dit brede 1600*1050 pixels-scherm biedt ook voordelen: twee A4'tjes naast elkaar bekijken, twee of meer programma's naast elkaar gebruiken en verder is het natuurlijk een mooi breedbeeld scherm om DVD's op te kijken.

Echt nadelen heeft het scherm niet, maar ik kan het ook niet echt vergelijken omdat dit mijn eerste LCD is.

Heb jij ook een Philips 220WS8FS Zilver?

Prijs is ronduit laag (190 euro op dit moment); het is na de Hanns.G 22" monitoren ongeveer de eerste (qua prijs) die ook DVI heeft.

Vormgeving is ook erg mooi. Alleen wel jammer dat er geen DVI kabel bij zit. En hoogte zal wel niet verstelnbaar zijn.
Ik heb deze monitor inmiddels gekocht. Zeer strak uitelijk, en voelt zeer degelijk aan. Weinig opties vind ik juist een voordeel. Er zaten ook geen dode pixels op.

Philips is i.i.g. de laatste tijd goed bezig als het om LCD monitoren gaat.