Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart Review

BlackSmokey 6 augustus 2007, laatste update op 23 maart 2010, 2.210 views

Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart

Pluspunten

• Strak Vormgegeven
  • Prima geluidskwaliteit

Minpunten

• Krasgevoelig
  • Accuduur

Geluidskwaliteit Score: 5
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Zen Stone Plus. Nadat mijn Zen Stone was gecrasht zat ik te twijfelen tussen de Zen Stone of de Zen Stone Plus, gelukkig heb ik voor het laatste gekozen.

Om te beginnen is de Zen stone Plus erg strak vormgegeven. Hij is schitterend afgewerkt en zeker een must voor het oog. Vooral zijn voormaat is erg interessant. Hij is namelijk ongeveer zo groot als een klein luciferdoosje. Bovendien is hij is 6 verschillende kleuren leverbaar. Helaas heeft dit ook meteen als keerzijde dat de laag erg krasgevoelig is. Een beschermhoes is dan ook wel aan te raden.

Wat natuurlijk een hele verbetering is ten opzichte van zijn broertje is het schermpje. Dat schermpje geeft je mp3-speler toch net dat beetje extra. Het is een klein simpel schermpje waarmee je snel je liedjes af kunt lezen, door het menu scrollen en de datum en tijd bekijken.

Met 2 gigabyte is de opslag twee keer zo groot als zijn broertje. De Zen Stone Plus is een stuk duurder maar daar krijg je toch zeker een stuk meer voor.

De Zen Stone Plus heeft in zijn menu de volgende functies staan:

Stopwatch
Instellingen
Op Slot
Annuleren

De funcite muziek spreekt voorzich. Deze knop brengt je terug naar de muziekpagina. Bij opties kan je veel meer, daar kun je je afspeelmodus instellen, bladeren en nog meer van dat soort dingen. FM-Radio heeft denk ik geen verdere uitleg nodig :P De microfoon zit er eigenlijk in voor de gein, erg veel stelt hij niet voor maarja, je moet toch iets op je lege ruimtes op te vullen. En uiterraad bij de modus opnamen, kan je je opnames beluisteren. Nog een zeer onzinnige gadget is een stopwatch. Overigens is het wel een zeer overzichtelijke stopwatch. Bij instellingen kan je je display taal, screensaver etc. instellen. Op slot is de Lock-functie. Helaas kan deze functie alleen via het menu worden ingeschakeld. je moet dus 7 keer op de volgende knop drukken in het menu om eindelijk je mp3-speler te locken. En tot slot annuleren, hiermee ga je uit het menu en ga je terug naar waar je begon.

De geluidskwaliteit is zoals we gewend zijn van Creative perfect. Het klinkt allemaal erg zuiver en werkt prima. De meegeleverde oordopjes zijn ook de slechste niet. Ook daar komt nog best aardig geluid uit.

Over de accuduur ben ik wat minder te spreken. Ik heb namelijk het idee dat mijn mp3-speler niet de tijd volmaakt die door Creative wordt beloofd. Mijn Zen Stone doet ongeveer 10 uur met zijn accu. Hoe er rekening mee dat een screensaver en je displaytimer hier ook een grote rol in spelen. Ook kun je er vanuit gaan dat je ongeveer 280 "normaal" gecodeerde mp3-tjes op je Zen Stone Plus kwijt kan.

Conclusie: Zoek je een leuke kleine en makelijke mp3-speler? Stop dan met zoeken en haal een Zen Stone Plus. Hij is erg mooi vormgegeven en de geluidskwaliteit is prima. Hou er alleen rekening mee dat hij erg krasgevoelig is en dat de accu het korter volhoudt dan Creative beloofd.

Heb jij ook een Creative Zen Stone Plus 2GB Zwart?

Dat de accuduur korter is dan beloofd is een 'kwaal' van bijna alle mp3-spelers. Dat je de stopwatch onzinnig noemt begrijp ik niet? De Zen Stone is perfect om mee te gaan lopen of fietsen, de toevoeging van een stopwatch is dus net een zeer nuttige extra functie!

Beetje verwarde review en hopen schrijffouten spijtig genoeg, misschien kan je deze nog aanpassen?
deef_Vg, in plaats van kritiek te leveren kun je ook gewoon blij zijn dat iemand de moeite neemt om n review te schrijven!

BlackSmokey: thx!