Pioneer VSX-921-K Review

Sebedees 2 december 2011, laatste update op 1 april 2012, 6.001 views

Pioneer VSX-921-K

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • features
  • iPhone ondersteuning (hopelijk ook andere telefoons, maar die heb ik niet om te testen, zal een update geven als er iemand langskomt).
  • design
  • aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Prijs vergeleken met prijsstunters (Onkyo, Samsung Yamaha setjes ed.)

Geluidskwaliteit Score: 5
Er is nog geen review geschreven voor deze receiver. Helaas ben ik totaal niet de aangewezen persoon om dit te doen, omdat ik weinig ervaring op audiogebied heb. Maar omdat iets meer dan niets is deze zeer korte toelichting.

Dit is mijn eerste receiver, en ik gebruik hem in combinatie met het Jamo S426 setje (te vervangen voor 606). Ik ben uitermate tevreden over de geluidskwaliteit, eigenlijk ben ik zelfs diep onder de indruk. Ik kom van een midrange stereo-set, en het verschil is erg groot. Een tv heb ik (nog) niet.

Qua features is de receiver in orde. Hij support een 7.1 set en heeft 4 HDMI ingangen. Daarnaast heeft de receiver de mogelijkheid tot een tweede zone in stereo, wat voor mij doorslaggevend was (ik vind Pioneer bovendien een mooi merk, maar dat terzijde). De receiver support 3d en hij heeft uitgebreide iPhone ondersteuning. Je krijgt er een kabel bij om je iPhone/iPod aan te sluiten, en dat werkt perfect. Handig als je vrienden over de vloer hebt, kun je hun muziek luisteren. De remote-app en Airplay heb ik nog niet getest, dat doe ik later nog wel een keer.

Dezelfde features kun je bij Onkyo 509 misschien iets goedkoper vinden, vandaar de prijs op gemiddeld. Qua prijs moet de Pioneer denk ik niet concurreren.
Qua uiterlijk ziet hij er mijns inziens gewoon goed uit, lekker strak. Dat blijft natuurlijk persoonlijk, bekijk de plaatjes zou ik zeggen.. De linker draaiknop is voor de source en dat is wat overdreven, maar het ziet er wel goed uit.

Ook luister ik veel via mijn koptelefoon. Hiertoe is een mooie aansluiting aan de voorkant gemaakt. Als je je koptelefoon inplugt schakelt hij automatisch over. Het volume komt vervolgens redelijk overeen met de speakers, dus geen enorme shock.

Mocht je vragen hebben, zet het hieronder, dan zal ik proberen het te beantwoorden. Nogmaals, ik ben geen expert, dus verwacht geen wonderen. Uiteraard zijn tips ook welkom.

Heb jij ook een Pioneer VSX-921-K?

Kan iemand mij vertellen wat het wezenlijke verschil is met de vsx-1021-K? Behalve wat extra aansluitingen, lijkt er weinig verschil te zijn De prijs is echter wel een groot verschil

Zoals je op de site hierboven kan zien zijn er inderdaad wat kleine verschillen. Maar voor zover ik heb begrepen is het binnenwerk grotendeels hetzelfde.
Thnx! Ik vind +/- 150 voor 2 extra HDMI ingangen best wel veel geld...... Dan wordt het toch de vsx921
Onkyo een prijsstunter? Zoals ieder merk heeft onkyo/pioneer/marantz/yamaha een budget serie.

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 3 december 2011 13:22]

Welke speakerset heb je hierop aangesloten?
Welke plaatjes? Zou je die nog kunnen toevoegen? Verder een goede review hoor! ;)
Goed punt, ik zal kijken of ik er later deze week nog aan toe kom.
Belangrijkere verschillen dan de "2 extra HDMI ingangen"...

-HDMI ingang aan de voorzijde, heeft de 921-K niet
-63 voorkeuze zenders t.o.v. 32 op de 921-K
-Digital Coaxial Input/Output 2x i.p.v. 1

Daarnaast zijn er aanbieders die er een AS-WL300 voor de helft van de prijs bij doen.
Dat geld weer niet voor de 912-K

Ik ben momenteel ook aan het overwegen om de 921-K of de 1021-K aan te schaffen. Speaker set is al bestel, wordt de Canton Chrono serie.4 zuilen met Center en Sub.

[Reactie gewijzigd door Gearjunkie op 12 januari 2012 12:25]

Ik heb een vraag over recivers in het algemeen.

Ik heb namelijk een tv met maar 1 hdmi poort maar als ik daar de receiver op aansluit waar dan weer mijn computer en playstation aanhangen met hdmi werkt dit dan of kan dat niet?
Ja dat werkt, dat is precies de bedoeling van een receiver:) Veel plezier met je set!
ik heb er Kef HTS 7001 op aangesloten mooi geluid aleen als het te hard staat dan klapt de speaker de bediening doe ik met de ipad en de pc is een database voor musiek

gr jan